Similar a la normativa d’Austràlia
Els editors i Microsoft proposen una fórmula perquè cercadors i xarxes socials paguin els mitjans per utilitzar els seus continguts
La solució que desenvolupa el gegant tecnològic és crear un òrgan d’arbitratge que valorarà i acordarà el pagament
El gegant tecnològic Microsoft està desenvolupant una solució perquè els motors de cerca i xarxes socials paguin els mitjans per l’ús dels seus continguts, inspirant-se en la nova normativa aprovada a Austràlia, segons ha informat l’empresa aquest dilluns en un comunicat.
Per al desenvolupament d’aquesta eina, Microsoft s’ha aliat amb les principals associacions empresarials de mitjans a Europa: European Magazine Media Association (EMMA), European Newspaper’s Publishers Association (ENPA), European Publishers Council (EPC) i News Media Europe.
La solució a desenvolupar, segons Microsoft, ordenarà els pagaments per l’ús dels continguts dels mitjans pels ‘gatekeepers’ i inclourà provisions per a processos d’arbitratge, de manera que es negociïn «acords justos».
Resultats justos
Les provisions s’inspiraran en el model legislatiu australià, que permet la creació d’un plafó arbitral que determini pel seu compte un preu just d’acord amb la valoració dels beneficis per a cada part de tenir els continguts inclosos a les plataformes dels ‘gatekeepers’, així com el cost de producció i qualsevol altre cost.
«Tot i que els editors de premsa tenen garantit el dret connex a la UE, les negociacions amb els gatekeepers no produiran resultats justos llevat que tirin endavant més mesures regulatòries per aturar el poder dominant al mercat que tenen», ha remarcat Microsoft.
La tecnològica i les associacions de diaris han instat les autoritats europees a implementar un mecanisme d’arbitratge, ja que, si no, els editors de premsa podrien no tenir la capacitat de negociar el pagament pels seus drets per falta de «fortalesa financera».
Agraïment a Microsoft
«Agraïm el reconeixement de Microsoft del valor que el nostre contingut porta al negoci central dels motors de cerca i les xarxes socials, perquè és on Google i Facebook generen l’àmplia majoria dels seus ingressos», ha assegurat el president d’EPC, Christian Van Thillo.
Notícies relacionadesDe la seva banda, el president de News Media Europe, Fernando de Yarza, ha afegit que les experiències a França i Austràlia demostren que «hi ha una autèntica necessitat d’un instrument vinculant per aturar els desequilibris inherents del poder de negociació» d’aquestes empreses.
Durant el procés d’aprovació de la nova normativa australiana que regula el pagament als mitjans pels seus continguts, Google va arribar sa amenaçar de tancar per complet el seu motor de recerques al país, mentre que Facebook ha bloquejat la publicació de contingut procedents dels mitjans.
- Sondeig El PSC es referma i Junts passa davant d’Esquerra
- Investigació judicial Hisenda va maniobrar per evitar la imputació del PP en el cas Bárcenas
- GUARDONS Els Laureus coronen Aitana Bonmatí i la selecció espanyola
- Caiguda de la producció Freixenet planteja un erto per a 615 persones per la sequera
- EDUCACIÓ Catalunya unifica la preinscripció d’FP i donarà places segons la nota
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Jubilació La Seguretat Social avisa: jubilar-se als 63 pot comportar penalitzacions
- a l’aire lliure 4 terrasses per anar acomiadant-se de l’hivern
- CRÍTICA Música amb Barcelona com a escenografia
- Sant Jordi 2024 Diada popular i sense cues