DISPUTA LEGAL
Apple i Google treuen l'app de Fortnite de les seves botigues mòbils
Epic Games ha demandat la multinacional de l'iPhone per abús de mercat davant les condicions de la botiga d'aplicacions

zentauroepp43312793 fortnite videojuego181029190809
La polèmica sobre el poder que tenen les botigues d’aplicacions d’Apple i Google sobre els desenvolupadors dels productes que ofereixen acaba de pujar un nivell amb el veto d’Apple a l’app de Fortnite, que ha sigut retirada de la plataforma App Store, i poques hores després ha fet el mateix Google del seu Play Store. Fortnite té actualment uns 350 milions de comptes actius, la majoria a mòbils.
El motiu és una disputa legal, amb demanda inclosa, perquè Epic Games, la distribuïdora del videojoc i una de les més potents del mercat, ha implantat el seu propi sistema de micropagaments en l’aplicació, cosa que, segons Apple, viola les normes a què s’han de sotmetre els productes que ofereix. Google, hores després, ha fet el mateix i amb un argument gairebé idèntic de la violació de normes, segons la web de tecnologia The Verge.
Fortnite, en una actualització llançada aquest dijous, pretenia que els usuaris, quan compraven un recurs en el joc, poguessin elegir si pagaven directament Epic o ho feien a través del seu compte d’Apple o Google, cosa que suposa una comissió per a les companyies del 30% dels ingressos.
Demanda judicial
Epic Games va presentar ahir una demanda als jutjats de Califòrnia que directament acusa Apple de monopolitzar el mercat de distribució de les aplicacions per al seu telèfon i, per tant, d’anar contra el lliure mercat. I arriba a afirmar que Apple no pot esperar que el 2020 es converteixi en 1984, amb referència a l’obra d’Orwell però també a l’anunci més famós de la multinacional del Mac, que va llançar el seu lema «Pensa Diferent» amb una simulació precisament orwel·liana. Ara podria ampliar-la a la companyia del cercador.
La demanda, per abús de mercat, que no és un tema menor als EUA, podria ser, si no es retira, un dels grans litigis de la indústria tecnològica actual. Apple afirma que està disposada a negociar, però que Epic no se saltarà les normes que segueixen tots els altres. Els jocs són unes de les categories més potents de les botigues d’aplicacions mòbils. Ara mateix, l’app de Fortnite només està disponible a la web d’Epic Games.
Fortnite explota el model comercial del ‘freemium’, que permet jugar gratis però que va temptant l’usuari a pagar per aconseguir més recursos o avenços en el joc. El videojoc és actualment el que més diners recapta de la indústria, amb més de 1.800 milions de dòlars d’ingressos només l’any passat.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?