Secció recomanada per

MWC 2016

Les grans marques de mòbils aposten per la realitat virtual

En la jornada prèvia al Mobile World Congress s'hi han vist càmeres que graven en 360 graus i telèfons modulars

Zuckerberg, fundador de Facebook, apareix per sorpresa en la presentació de Samsung

Primer dia de lMWC de Barcelona / RICARD FADRIQUE

Primer dia de lMWC de Barcelona
jgblanco32886341 barcelona    21 02 2016       el presidente de fac160221215645

/

4
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

Els Mobile World Congress (MWC) han deixat de ser congressos en què només es presenten mòbils. L’organització del congrés fa temps que recorda que mobile és mobilitat, i aquest any sembla que la frase es complirà més que mai: ahir, en la jornada prèvia a l’inici de la fira, grans marques com Samsung, LG i Huawei van aprofitar l’avinentesa per avançar les seves novetats i les presentacions van estar plenes d’innovació: la realitat virtual marca l’edició d’aquest any amb càmeres que graven en 360 graus, mentre que els smartphones ja no són només mòbils, sinó que s’hi poden acoblar mòduls o miniprojectors.

L’MWC cada any comença abans. De fet, en aquesta ocasió la companyia Alcatel fins i tot es va avançar dos dies a la fira, quan va anunciar dos nous terminals d’una nova gamma, denominada Idol 4, amb la qual vol conquistar el públic millenial. I per fer-ho, no hi ha res millor que un botó que es diu Boom que permet als usuaris fer fotos fins i tot amb el mòbil bloquejat. La capsa que els conté,  a més a més, es transforma en unes ulleres de realitat virtual on introduir el mòbil per disfrutar de continguts en 360 graus.

La tendència de la realitat virtual es va veure en gairebé totes les presentacions d’ahir. La que va tornar a aconseguir més expectació  va ser la de Samsung. La firma sud-coreana, líder en smartphones en el mercat mundial, va tornar a reunir un any més unes 5.000 persones, entre periodistes i partners, al CCIB per anunciar els seus telèfons nous. Però lluny de centrar-se només en mòbils, la companyia va disposar d’un casc de realitat virtual per a cada un dels milers d’assistents, en un escenari també en 360 graus, como si fos un combat de boxa.

Samsung, per donar a conèixer el disseny dels dispositius, ha creat un vídeo immersiu per a les ulleres de realitat virtual, una manera molt diferent de desvelar els seus productes estrella de l’any: el Galaxy S7 –pantalla de 5,1 polzades– i el Galaxy S7 Edge –5,5  polzades, laterals corbs–. Amb millores a la bateria, la càmera i el processador, i amb una ranura nova per a targeta microSD, els dispositius incorporen una nova tecnologia de pantalla «sempre encesa» de baix consum que mostra l’hora o el calendari.

GRAVAR EN 360º / La presentació va estar plena de referències a la realitat virtual i, de fet, amb permís dels terminals, la gran novetat de la conferència va ser l’aparició sorpresa del fundador de Facebook, Mark Zuckerberg, que assisteix aquest any per tercera vegada a l’MWC. Tot i això, en les anteriors ocasions només havia parlat del seu projecte d’estendre internet per tot el món; però en aquesta ocasió, Zuckerberg s’ha deixat veure de la mà d’una marca, això sí, per explicar que cada dia un milió de persones visualitzen vídeos en 360 graus a la xarxa social i per anunciar una clara aposta per aquest tipus de continguts a Facebook.

Samsung, de fet, també ha anunciat a Barcelona el llançament d’una càmera per gravar vídeos en 360 graus. El dispositiu es diu Gear 360, està equipada amb dues lents d’ull de peix, totes dues amb sensors d’imatge de 15 megapíxels, que dóna als usuaris la capacitat de capturar vídeo 360 graus en alta resolució (3840x1920 píxels) que també suporten imatges fixes de 30 megapíxels. Arribarà al mercat durant el segon trimestre de l’any.

TELÈFONS MODULARS / La realitat virtual també ha estat molt present en la presentació de l’altra gran empresa sud-coreana, LG. Aquesta companyia va anunciar la posada a la venda d’una altra càmera per gravar continguts en 360 graus, en aquest cas la LG 360 CAM. Equipada amb dues càmeras de 13 megapíxels i un gran angular de 200 graus, té a més una bateria de 1.200 mAh i memòria interna de 4GB, que es pot ampliar amb targeta microSD.

Tot i això, el gran anunci i innovació de LG va ser el seu nou telèfon intel·ligent estrella, el LG G5. Tractant de llançar una cosa nova, l’empresa aposta per la tecnologia modular, és a dir, amb mòduls que es poden acoblar al telèfon, informa Pilar Enériz. L’smartphone, amb pantalla és de 5,3 polzades, memòria RAM de 4 GB i processador de vuit nuclis, es presenta amb diferents mòduls que es poden acoblar o intercanviar. Un exemple és el de la bateria: de manera simple i sense haver de treure tapes, es pot extreure la bateria del dispositiu i canviar-la per una altra de totalment plena. Amb altres mòduls es pot convertir el terminal en un reproductor de música d’alta fidelitat o en una càmera digital. També HTC va apostar pels mòbils, amb els Desire TM 530 i 825, que destaquen pel seu disseny.

Notícies relacionades

La xinesa Huawei, en canvi, s’ha allunyat dels rumors de mòbils nous per centrar-se en una altra batalla: les tauletes de gamma alta. Per això, ha desvelat la Huawei Matebook, una tauleta de 12 polzades i Windows 10 amb teclat a part que converteix el gadget en un portàtil per competir amb l’iPad Pro i la Surface.

La també xinesa ZTE tampoc ha descobert mòbils; en canvi, ha anunciat el miniprojector i reproductor multimèdia Spro Plus, amb pantalla de 8,4 polzades 2K. Tot això, el dia abans que comenci la fira.