El Sónar més 2.0

El Festival de Música Avançada estrena diferents creacions tecnològiques per celebrar la vintena edició

Sónar +D / periodico

1
Es llegeix en minuts
LAURA PONS / Barcelona

Creat el 1994 per un grup reduït d'amants de la música electrònica, el Festival Internacional de Músiques Avançades i New Media Art, més conegut com a Sónar, rep cada any més de 80.000 espectadors procedents de 90 països diferents. Vint anys després d'aquella primera edició, el festival ha volgut explotar la faceta més tecnològica amb el Sónar +D.

Es tracta d'una nova aposta que es tradueix en multitud de tallers, instal·lacions interactives, conferències i xous que tenen com a comú denominador la creativitat tecnològica. A més, el Sónar +D, que comptarà amb la col·laboració de la Mobile World Capital, reunirà més de 2.500 professionals de les indústries creatives i tecnològiques procedents de més de 50 països, entre ells els creadors de les fascinants Google Glass.

Les 'app'

Però això no és tot, perquè el Sónar s'ha reinventat amb dues aplicacions mòbils diferents: Sónar Festival 2013 Official i Deezer Music Quiz. En la primera es podrà consultar tota la programació i els horaris del festival, i a més inclourà MySónar, un calendari que avisarà 15 minuts abans que comenci un concert; i la segona és un joc en què es poden demostrar els coneixements musicals.

Però aquest any, el Sónar no és només música ja que ha creat el Sónar Cinema, un espai on es projectaran documentals sobre Snoop Dogg i Modeselektor, i fins i tot un curtmetratge dirigit per Harmony Korine.

Notícies relacionades

Però encara queden més novetats. L'edició 2013 de SónarRadio ja està sonant. Es tracta d'una emissora 'on line' de Sónar on es pot escoltar la música del festival 24 hores durant els 365 dies a l'any i a més el SonarRadio permet compartir el que està sonant a Twitter i Facebook.

XARXES SOCIALS

Les xarxes socials s'han convertit en l'altaveu del festival, ja que la seva pàgina oficial de Facebook ja compta amb més de 171.430 fans i 78.438 seguidors a Twitter. A més, el festival també té una pàgina a Youtube, on s'han penjat audiovisuals de concerts, anuncis així com vídeos on es pot observar com els organitzadors preparen el festival. Alguns d'aquests audiovisuals, com l'anunci patrocinador, ja ha arribat a les 58.733 visites, però a altres encara els queda camí per recórrer, ja que no arriben a les 500 visites.