'Newsmodo', la nova plataforma que posa en contacte els professionals del sector de la comunicació

Periodistes 'freelance' poden vendre els seus textos, vídeos o imatges als mitjans i aquests últims oferir-los feina a través del portal web

Un dels seus impulsors explica el projecte / periodico

1
Es llegeix en minuts
LUANA VALLS / Barcelona

La crisi ha afectat molts sectors de treball i el periodisme n'és un. Reduccions de plantilla, supressió de corresponsalies o falta d'efectius són alguns dels problemes amb què es troben actualment els professionals d'aquest sector. Per intentar millorar aquesta situació, des de la Gran Bretanya han creat una plataforma que posa en contacte periodistes 'freelance' amb mitjans de comunicació.

'Newsmodo'

L'objectiu d'aquesta nova plataforma és facilitar el contacte entre periodistes que treballen pel seu compte i els diferents mitjans de comunicació. La web va adreçada a aquests dos col·lectius que poden trobar diferents opcions, la de compradors i la de venedors. En el cas dels 'freelance' poden vendre els seus materials ja siguin fotografies, vídeos com informacions i són ells mateixos els que estipulen el preu. Si un mitjà hi està interessat ho pot comprar i 'Newsmodo' es queda una comissió del 30%. A part, els usuaris poden crear els seus propis perfils on poden penjar textos i materials per aconseguir més visibilitat.

Notícies relacionades

Una altra de les possibilitats és que els mitjans de comunicació notifiquin treballs a través de la web i que els periodistes hi puguin accedir. Les assignacions es poden fer de forma pública o enviant un missatge privat a la persona que tingui un perfil idoni per a la feina. Al tractar-se d'una xarxa d'abast mundial, s'envien esdeveniments de tot arreu del món i els mitjans estableixen una quantitat fixa per cada cobertura.  D'aquesta manera, "accedeixen a continguts d'alta qualitat i redueixen les despeses generals, ja que només es paga per les notícies que es necessiten", expliquen.  

Presència a la xarxa

Aprofitant els avantatges de les noves plataformes mòbils, aquesta xarxa professional permet als periodistes enviar els seus materials a través dels seus telèfons i l'aplicació de 'Newsmodo'. "L'aplicació mòbil permet als redactors de notícies escriure i pujar arxius a l'instant, i així aconseguir que l'entrega sigui d'última hora i directament al mitjà", comenten els creadors. A més, també tenen presència a les xarxes socials com Twitter, on compten amb més de 700 seguidors i Facebook.