Una jove andalusa assegura que de petita "li van ensenyar a odiar els catalans"

El nou viral de Youtube ja compta amb més de 180.900 reproduccions i 10.400 m'agrades

’¡A mí me hablas español!’ Una jove andalusa denuncia la catalanofòbia. / periodico

1
Es llegeix en minuts
LAURA PONS / Barcelona

A mi em parles en espanyol”. Amb aquesta contundència comença el vídeo que ha penjat la jove andalusa que es fa dir Focusings aYoutube per explicar el fenomen de lacatalanofòbia. L'audiovisual de la jove internauta, que ja compta amb més de 180.900 reproduccions i 10.225 m'agrades, explica que la catalanofòbia és el rebuig injustificat i agressiu que tenen tantíssimes persones als catalans.

Focusings, nascuda aHuelva i resident aBarcelonades de fa més de dos anys, ha aprofitat el context actual per explicar que a ella “des de petita li han ensenyat que el que és català representa una cosa dolenta, que s'ha d'odiar perquè els seus ciutadans es volen independitzar”.

Notícies relacionades

La videobloguera assegura que pel fet que els ciutadans d'una terra vulguin crear el seu Estat propi no es mereixen ser criticats, hja que defensa “som lliures de pensar i sentir com vulguem”. A més, afirma que està "totalment en contra dels que odien els catalans per inèrcia, però també estic en contra dels catalans que odien Espanya amb la mateixa intensitat”, ja que creu que "el radicalisme és dolent en les dues postures". "El seu pensament independentista em sembla totalment respectable”, explicaFocusingsi afegeix que "els mites que s'estan explicant des de fa temps sobre els catalans són falsos", ja que ho ha pogut comprovar en primera persona.

La jove internauta ha rebut aplaudiments així com dures crítiques per haver penjat el vídeo a internet. Aquí van alguns dels tuits.