MOBILE WORLD CONGRESS

La fira de mòbils esquiva la crisi i posa a prova el projecte de BCN

El congrés s'acostarà a les xifres del 2007 amb 55.000 visitants i 225 milions d'euros de retorn

Tauletes i aplicacions compartiran protagonisme amb els telèfons cada vegada més intel·ligents

S’hi presenten totes les novetats de telefonia i hi assisteixen 50 mil professionals del sector. / periodico

1
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS / Barcelona

Barcelona torna a ser des d'avui fins a dijous focus mundial informatiu gràcies a la celebració del Mobile World Congress (MWC), la fira de telefonia mòbil més gran del món. Els prop de 55.000 assistents que s'esperen en el congrés han omplert els hotels de la ciutat, i restaurants i taxistes afronten una de les setmanes més importants de l'any. Mentre la ciutat es vesteix de gala, a la fira es presentaran els últims avanços en tecnologia, i aquest any els grans protagonistes seran les tauletes i les aplicacions per a mòbils.

Gairebé 800 operadors de telefonia mòbil de todo el mundo i més de 200 empreses estaran presents en el congrés, on compartiran espai amb 2.400 periodistes acreditats. En total, 1.300 expositors (67 espanyols, 35 catalans) de més de 200 nacionalitats, entre ells --i per primera vegada-- Google, que comptarà amb un gran estand propi. Els consellers delegats de Nokia, Twitter, Microsoft, Yahoo, Telefónica i Vodafone, entre altres, han anunciat la seva presència en la fira.

El Mobile World Congress viu aquest any el seu particular examen, no només per l'impacte econòmic que representa per a la ciutat (225 milions d'euros), sinó perquè el saló només està assegurat fins a l'any que ve. La GSMA, organitzadora del saló, ha de decidir al juny quina ciutat albergarà el congrés entre el 2013 i el 2017. Barcelona està entre les finalistes, però competirà amb Milà, Munic i París.

Notícies relacionades

Mentre la ciutat se sotmet a aquest test, al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona els telèfons mòbils intentaran que ningú s'oblidi d'ells, amb renovades propostes com el 3D, les consoles-telèfons i els sistemes operatius amb encara més funcions. No obstant, en la present edició les estrelles seran les tauletes (es podran veure la Motorola Xoom i la Blackberry Playbook, a més de models de HP, LG, HTC i Huawei) i les aplicacions per a mòbils, que comptaran amb un espai propi amb més de 200 expositors.

>> Més informació a e-PeriódicoMés informació a e-Periódico