ALERTA INFORMÀTICA

La mutació d'un troià podria infectar milions d'usuaris des de demà

1
Es llegeix en minuts
EFE
MADRID

La tercera mutació del virus troiàConficker, conegut també com aKido,DownupiDownandup, podria infectar des de demà dimecres milers d'ordinadors, han alertat diverses empreses de seguretat informàtica.

Segons l'Institut Nacional de Tecnologies de la Comunicació (INTECO), l'última mutació del virus, anomenadaDownandup.Cestà previst que es desenvolupi i s'enforteixi demà dimecres, encara que algunes empreses de seguretat informàtica dubten d'aquesta possibilitat ja que demà se celebra el Dia dels Innocents als EUA.

Un pegat ineficaç

Encara que les seves dues versions anteriors són de baixa perillositat, segons el Centre d'alerta Preventiva sobre Virus i Seguretat Informàtica (dependent del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme), el pegat MS08-067, creat per Microsoft com a protecció, no evita la infecció de la nova mutació.

El cuc afecta només sistemes que usin Windows, de manera que Microsoft ha ofert una recompensa de 250.000 dòlars (194.000 euros) per qualsevol pista que condueixi a la identificació, detenció i processament de l'autor del virus. El seu origen podria estar a la Xina.

El Parlament britànic, afectat

Notícies relacionades

Entre les seves accions, el virus impedeix l'accés a determinades pàgines de seguretat, elimina els punts de restauració del sistema per dificultar-ne l'eliminació i inhabilita diversos serveis de seguretat de Windows.

Entre les víctimes del virus, figuren el sistema informàtic del Parlament Britànic, uns quants centenars d'ordinadors de l'Exèrcit Alemany o la intranet de la Marina Francesa.