ESTUDI DE LA FACUA
Una associació de consumidors denuncia Google i Yahoo per confondre publicitat i recerques
La Federació de Consumidors en Acció (Facua) ha denunciat les pràctiques comercials dels buscadors Google i Yahoo davant el Ministeri de Consum i Indústria perquè, segons diuen ells, la publicitat que mostren a les seves webs no es distingeix adequadament dels resultats de les seves recerques.
En una nota feta pública avui, Facua ha informat de la seva denúncia i recorda que la publicitat ha d'estar identificada clarament com a tal i el seu disseny i estructura han de ser totalment diferents dels resultats merament informatius de les recerques.
No obstant, segons denúncia Facua, els resultats de les recerques dels usuaris en aquests serveis inclouen anuncis i els buscadors tenen enllaços patrocinats que no es distingeixen adequadament com a publicitaris. A més, continua la denuncia, Google i Yahoo no fan controls per evitar que els seus anunciants es beneficiïn de la rellevància de les marques rivals.
Dues de cada 3 agències de viatges realitzen aquestes pràctiques
Així, sempre segons Facua, nombroses empreses s'aprofiten de les marques de la competència fent que els seus anuncis apareguin al teclejar els noms dels rivals.
Un estudi dut a terme per Facua els dies 7 i 8 d'agost mitjançant 400 recerques realitzades a Google va demostrar que dues de cada tres agències de viatges, dues de cada 10 entitats bancàries i un terç de les empreses de telecomunicacions analitzades utilitzen els noms dels seus competidors per anunciar-se.
En altres paraules, Facua va trobar que si es busca a Google, per exemple, Edreams, apareixen anuncis de Lastminute o que si es busca aquest últim, sorgeix publicitat de Rumbo. Atrápalo, Destinia, Edreams, Mejores Ofertas, Muchoviaje, QViajes, Viajes Iberia i Marsans realitzen també aquestes pràctiques, segons FACUA, en l'àmbit de les agències de viatges online.
Presentació clara i diferenciada
En banca, Activobank, Bankinter, Ibanesto, Openbank, Bancaixa i Caixa Galicia, també. I en telecomunicacions, Ono, Orange i Vodafone, també porten a terme aquestes pràctiques.
Notícies relacionadesPer aquestes raons Google i Yahoo estan vulnerant la legislació en matèria de publicitat i propietat industrial, afirma la Federació. Respecte a l'aprofitament de les recerques que els usuaris realitzen sobre les marques de la competència, Facua diu que aquest és precisament un dels principals factors del benefici econòmic dels buscadors.
Fonts de Facua han explicat que han comunicat a Google i a Yahoo el contingut de la seva denúncia per exigir millores en els mecanismes de control de l'ús de marques alienes, que no hi hagi anuncis ambigus i que es faci una presentació clara de la publicitat sense que pugui ser confosa amb continguts informatius.
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Sanitat pública Catalunya reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura