Successos
Cinc detinguts a Girona per estafar 24.370 euros després de fer creure a les víctimes que parlaven amb el seu banc
Van utilitzar el mètode de ciberdelinqüència conegut com a ‘smishing’ i a un dels afectats a Leganés li van treure 13.200 euros
Els Mossos avisen d’una estafa bancària per SMS: «Si reps un missatge com aquest...»

Agentes de la Policía buscan a ciberdelincuentes de pornografía infantil que distribuyen archivos pedófilos /
El Grup UDEV de la Policia Nacional de Girona va detenir fa unes setmanes a Salt i Santa Coloma de Farners cinc acusats d’estafar vuit víctimes repartides per Espanya amb diversos mètodes de ciberdelinqüència. El total de la suma presumptament defraudada és de 24.370 euros. Una de les estafadores hauria defraudat a una de les víctimes, resident de Leganés, la quantitat de 13.200 euros a través del mètode conegut com a ‘smishing’.
Segons la Policia, en aquest sistema d’estafa el delinqüent realitza enviaments d’SMS o un altre tipus de missatgeria a un usuari d’entitat bancària fent-se passar per gestor d’aquesta entitat, amb la finalitat d’obtenir dades personals que li facilitin la sostracció de diners del seu compte bancari a través de càrrecs fraudulents, transferències il·legítimes, o fins i tot la sol·licitud d’algun tipus de préstec o crèdit.
Dos detinguts més, veïns de Salt, haurien estafat diverses quantitats de diners a través d’aquest mètode a cinc víctimes a Madrid. Es dona la circumstància que aquests sospitosos es trobaven sent investigats dins d’una operació contra la ciberdelinqüència a escala nacional, on els perjudicats eren víctimes d’un banc minoritari dirigit a col·lectius professionals.
Notícies relacionadesEls altres dos detinguts, establerts a Santa Coloma de Farners (Girona), haurien utilitzat altres mètodes d’estafa, com venda de productes de segona mà en plataformes ‘online’, així com clonació de targetes bancàries, per realitzar extraccions amb el seu terminal mòbil en caixers de la via pública
Des de la Policia Nacional s’adverteix del perill que té donar credibilitat als missatges i/o trucades rebudes, així com el fet de clicar en enllaços de remitent desconegut l’interlocutor del qual no sigui del tot fiable. Es recomana en el seu cas operar sempre a través de les webs oficials i de les aplicacions mòbils facilitades per les entitats bancàries.
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- Proposició al Congrés El PP rebutja que Catalunya pugui recaptar l’lRPF i deixa la llei en mans dels socis d’investidura
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Reunió entre governs a Palau El nou finançament de Catalunya es convertirà en un acord «bilateral» entre governs dilluns que ve
- Control exhaustiu Barcelona proposa a Airbnb un nou conveni més exigent: «Hi ha anuncis en què l’amfitrió es diu James Bond»