Investigació en marxa
L’assassí d’Empuriabrava va executar la dona mentre dormia
El jutjat d’instrucció número 1 de Figueres envia a presó preventiva el sospitós, un alemany d’uns cinquanta anys que feia dos dies que vagabundejava per la zona i que no ha aclarit per què va matar la víctima
El jutjat d’instrucció 1 de Figueres ha decretat presó preventiva contra l’home arrestat per l’assassinat de la dona d’Empuriabrava (Alt Empordà). Segons la investigació dels Mossos d’Esquadra, el sospitós, un home de nacionalitat alemanya que havia viatjat a Espanya per fer el camí de Santiago, feia només un parell de dies que vagabundejava per la localitat i ha declarat que va entrar al domicili en el qual va acabar matant a sang freda la víctima després de rondar per la zona durant algunes hores.
La víctima, una dona també de nacionalitat alemanya, es trobava sola, dormint a la planta superior de la vivenda, amb accés a un dels canals marins d’Empuriabrava. El marit havia sortit a menjar amb una amiga. Cap a les dues del migdia, el sospitós es va colar al domicili, va agafar un coixí, va pujar fins a l’habitació en la qual descansava la dona, va col·locar el coixí sobre el seu cap per silenciar el tret, i va prémer el gallet. Després d’una execució, per a la qual no ha donat cap explicació lògica en seu judicial, va agafar les claus d’una autocaravana propietat de la víctima i del marit d’aquesta, i va fugir. No consta que existís cap problema previ entre la víctima i l’agressor. Ni tampoc que es coneguessin.
Notícies relacionadesAl cap de poca estona va arribar el marit al domicili i va descobrir que la seva dona havia estat assassinada. Va reparar també que li havien robat l’autocaravana. Com que es tractava d’un vehicle amb GPS, va facilitar als Mossos d’Esquadra la ruta que estava seguint el sospitós. Agents de la Policia Nacional, alertats pels Mossos, van interceptar el vehicle al seu pas per Portbou. Per aquesta localitat pretenia travessar la frontera i fugir de terra espanyol. En el registre de l’autocaravana van trobar una pistola parabellum de 9 mm que seria l’arma del crim. L’home ha declarat que va estar en l’exèrcit, que s’havia separat de la seva família i que aquesta pistola l’havia agafat al seu germà.
Després de passar el cap de setmana sota arrest policial, aquest dilluns ha passat a disposició del jutjat d’instrucció número 1 de Figueres, que després de prendre-li una declaració que no ha permès aclarir per què va matar la dona, ha ordenat que ingressi a presó a petició del fiscal Enrique Barata.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- La vídua d’Andic demana als fills de l’empresari més diners de l’herència
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- Catalunya estrena una aplicació per a la gestió d’aqüífers
- Obituari Mor Enric Canals, exdirector i membre de l’equip que va fundar TV3
- Barcelonejant La fórmula de la Coca-Cola de Josep Cuní
- BARCELONA - GIRONA (2-1) Araujo, el nou davanter centre de Flick, desferma la bogeria a Montjuïc
- Barcelonejant La fórmula de la Coca-Cola de Josep Cuní
- Actualització del codi ètic Barcelona en Comú limita a 12 anys els mandats dels càrrecs electes però obre la porta a excepcions en ple debat de la successió de Colau
- Obituari Mor Enric Canals, exdirector i membre de l’equip que va fundar TV3
- Deriva autocràtica Susan Stokes, investigadora de la Universitat de Chicago: «Als EUA tenim un president que actua com un dictador»