11 mesos d'inhabilitació
Suspès un metge que va dir «mal follada» a una pacient a Múrcia
En la seva declaració, la dona assegura que l'home se li va insinuar sexualment i no li va receptar res perquè "tenia un tipàs" i "es posaria grassa"

hospital-reina-sofia-murcia
El Tribunal Superior de Justícia de Múrcia ha inhabilitat durant 11 mesos un metge que va recollir en el diagnòstic d’una de les seves pacients que tenia problemes de salut perquè no estava "ben follada", segons ha recollit ‘La Opinión de Murcia'. D’aquesta manera es desestima l’apel·lació interposada pel doctor.
En la seva declaració, la dona assegura que el metge se li va insinuar sexualment i no li va receptar res perquè "tenia un tipàs" i va escriure en el seu diagnòstic que "no estava ben follada". La sentència remarca que és "inadmissible en una consulta mèdica que s’espera respectuosa, científica i deontològica i que en absolut es pot admetre com un diagnòstic correcte".
Els fets van passar el setembre del 2016 a l’Hospital Reina Sofia de Llano de Brujas, Múrcia, on la denunciant va acudir després d’haver patit un desmai. La dona va denunciar els fets a Facebook i va ser llavors quan la conselleria de Sanitat de Múrcia va obrir una investigació.
Examen mèdic
Durant l’examen mèdic, segons va escriure ella a la xarxa social, el doctor presumptament també se li va insinuar sexualment i no va voler receptar-li cap medicament perquè "es posaria grassa i ara mateix tenia un tipàs".
El doctor, que passava consulta a la població de Llano de Brujas quan van passar els fets, diu en la seva al·legació que ell és «un defensor dels drets de la dona» i etziba sobre això que va posar a l’entrada de la seva consulta un cartell «en el qual mostrava la seva disposició a parlar amb les víctimes de violència de gènere, cosa que reflecteix el seu caràcter dialogant».
El Tribunal Superior de Justícia (TSJ) de Múrcia va desestimar el recurs d’apel·lació.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor