Sentència absolutòria
Dir "grassa" i "greixosa" a una subordinada no és assatjament laboral
L'Audiència de Sevilla absol una cap de la policia local malgrat que considera provats els insults
zentauroepp38030009 mazo de juzgado justicia juez juicio tribunal foto 123180509113030
L’Audiència Provincial de Sevilla ha absolt l’excap del Grupo Diana de la policia local, a la qual deu dels seus subordinats van denunciar per assetjament laboral. En especial, ho va fer amb una agent, a qui va dir "grassa", "llesteta" i "greixosa". En concret, va ser acusada d’un delicte contra la integritat moral per insultar i vexar els seus subordinats, així com canviar-los de manera sistemàtica els permisos i torns de treball.
Segons recull el 'Diario de Sevilla', l’Audiència de Sevilla considera provats tots aquests fets, però creu que no van provocar prou sofriments ni humiliacionsperquè l’acusada sigui condemnada per això.
Discriminació
Segons la sentència, l’Audiència considera provat que M. L. F. va dir a una agent “grassa”, “llesteta” i “greixosa”, al mateix temps que la criticava per mantenir, presumptament, relacions amb un company de feina. Igualment la sentència recull que va dir “fluixa” a dues altres funcionàries. Una d’elles va ser discriminada per la seva manera de vestir i l’altra de criticada amb l’expressió “És allà, rascant-se el cony.” A un altre dels agents del seu grup el denominava “maltractador” –per tenir obert un procediment penal que va ser sobresegut– i “rata”.
Notícies relacionades"Perquè pugui sostenir-se la possible comissió d’aquest delicte fa falta que el tracte sigui en si mateix qualificable de degradant i, en segon lloc, que per l’entitat de la degradació es pugui parlar d’un menyscapte greu del valor jurídic de la integritat moral, de manera que el delicte no es cometria per qualsevol vexació injustificada d’una persona”, diu la sentència.
L’acusació particular estudia recórrer al Tribunal Suprem.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Previsió meteorològica L’episodi de pluges intenses «estàtic» s’acarnissa a Badalona, el Maresme i el Vallès a l’espera de més precipitacions
- Crisi ramadera L’últim senglar infectat canvia l’escenari: «Reforçarem la vigilància en l’entorn de Sant Cugat per detectar més casos»
- Professor i pedagog Mor als 87 anys Joaquim Arenas, un dels pares de la immersió lingüística
- Escàndol internacional Trump, Clinton i la trama Epstein d’abús sexual: les claus
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
