Viatges

Així és el turista ‘silver’: exigent, actiu i amb ganes de descobrir món

Les persones entre 55 i 70 anys demanden serveis de qualitat a l’hora de viatjar i, a més, tenen més possibilitats de trencar la rutina

Així és el turista ‘silver’: exigent, actiu i amb ganes de descobrir món
3
Es llegeix en minuts

Hi va haver un temps en què els viatges de la gent gran estaven associats a les visites guiades a cop de xiulet i als ‘packs’ del tot inclòs. Però ja no és així, més aviat al contrari. El segment d’edat comprès entre els 55 i 70 anys –fins i tot de vegades més– està format per consumidors amb altes expectatives que tenen molt bona salut, que tenen unsingressos assegurats, actius, digitals... i que busquen solucions personalitzades per satisfer, entre altres aspectes, les seves ganes de viatjar. Són els anomenats turistes ‘silver’, que ja no es conformen amb qualsevol cosa i molt menys amb els tòpics.

L’Organització Mundial de Turisme (OMT) calcula que la població de 60 anys i més arribarà a representar més de 2.000 milions de viatges internacionals el 2050. I seran cada vegada més actius, exigents i buscaran el mateix que altres franges d’edat amb un poder adquisitiu similar: turisme actiu, contacte amb la naturalesa, oferta cultural i gastronòmica, viatges personalitzats, interès en patrimoni... A més, tenen moltes més possibilitats de viatjar fora de la temporada alta, opten per estades llargues perquè tenen més temps i les seves decisions no es basen només en el preu. En aquest sentit, un estudi de la Fundació Mapfre revela que «el 82% dels consumidors sèniors opten per llocs culturals, rurals o històrics i els prefereixen abans que els barats i propers».

Sense massificació

I és que, actualment, la gent major de 55 anys amb cert poder adquisitiu viatja diferent de com ho feien les seves generacions precedents. Això s’ha fet encara més evident després del confinament i les restriccions per la pandèmia: aquest segment vol propostes de viatge menys massificades i amb experiències memorables i diferents. Un informe del Consell Superior d’Investigacions Científiques (GIE-CSIC) ajuda a definir els ‘silver’: són consumidors de productes generadors d’activitats, estan dotats d’autonomia personal i empoderament social, solen disposar de recursos econòmics suficients i faciliten la mobilització de recursos per atendre les seves necessitats bàsiques i d’oci.

A part, es troben en un moment de la vida en què deixen de tenir certes responsabilitats (els fills ja són independents), càrregues econòmiques (hipoteques) i es van deslligant de les seves obligacions laborals. Per tant, és el moment de trencar rutines, provar coses noves i fins i tot plantejar-se passar una temporada fora del lloc de residència habitual.

Les illes Canàries, una destinació molt valorada

Notícies relacionades

Partint de totes aquestes característiques, es pot arribar a la conclusió que els turistes ‘silver’ reclamen propostes pensades per treure el màxim profit als seus viatges, sobretot tenint en compte que poden viatjar en qualsevol moment de l’any. Per això les illes Canàries s’han convertit en un destí especialment preuat per aquest col·lectiu, que troba en l’arxipèlag tot el que busca per unes vacances: un lloc ideal per reconnectar amb ells mateixos i estar en contacte amb la naturalesa. El seu clima suau durant tot l’any les fa ideals per visitar-les en qualsevol moment, sobretot fora dels períodes vacacionals. A més, la possibilitat de moure’s entre les illes per complementar el viatge encaixa molt bé amb els seus gustos, ja que n’aprecien la diversitat i l’oferta cultural, d’oci i benestar.

A part, cal tenir en compte altres aspectes més funcionals que són molt valorats, com la connectivitat aèria amb les principals ciutats espanyoles i europees, bons estàndards sanitaris i de seguretat i accessibilitat a espais de perfil adult. El turista ‘silver’ té les coses clares i, sens dubte, sap apreciar les destinacions que realment pensen en ells.