dji 0126-pano
Es podria dir que, a l’obrir les seves portes el passat 28 de juny,l’Elke Spa Hotel de Sant Feliu de Guíxols l’Elke Spa Hotel de Sant Feliu de Guíxols està encara en ple rodatge. Així que, recorrent a l’assaig-error, ha fet front als mesos més durs: el juliol i l’agost resulten extenuants a qualsevol establiment hoteler de la Costa Brava, atès el pic d’afluència i l’exigència. Però el flamant negoci –del qual és propietari l’empresari siberià Viktor Marxev i la seva dona, Iúlia Golubtxikova– ha superat la prova amb nota.
Ubicat al llindar del passeig del Mar, que uneix la ciutat medieval i la platja, aquest quatre estrelles superior (el primer d’aquesta categoria a la localitat) ha substituït les finques que, fa tres anys, ocupaven dos hotels diferents i un edifici de vivendes. Respectant les façanes, que són patrimoni arquitectònic de la ciutat, s’ha realitzat una profunda transformació interior per dotar-lo d’un interiorisme modern, alhora que elegant, amb un disseny italià i un mobiliari funcional.
Serveis afegits
L’establiment consta de 66 habitacions de categories diverses. Per completar l’estada, s’ha de parlar de la preciosa piscina a la terrassa, el gran espai de jocs infantils, el pati interior (amb escultures d’artistes contemporanis) o serveis com la perruqueria i el centre d’estètica. Un capítol a part mereix el modern spa, on a més es realitzen tractaments amb productes de la firma Natura Bissé.
A continuació, és necessari centrar-se en l’apartat gastronòmic. N’hi ha prou a entrar a la cuina principal (en tenen una altra de secundària) i veure les seves grans dimensions per comprendre el protagonisme que Elke vol donar a la dimensió culinària. Per això, la propietat i David Ribas (soci i assessor) han confiat en el xef Pedro Aguilera per dirigir els fogons, que al seu torn s’acompanya d’un experimentat equip internacional de cuiners.
Distribueixen esforços a través de dos espais gastronòmics, amb una cuina de mercat, i una mirada actualitzada i internacional. D’una banda, el gastrobar Metronon; per un altre, Les Noies, amb un ambient més íntim, i on destaca l’espai de ’showcooking’, perfectament integrat a un lateral de la sala.
Producte del mar
Notícies relacionadesPer l’experimentat Aguilera, la clau de la seva cuina està en respectar la tradició de la zona, afegir-li un toc internacional i perdre-li la por de jugar amb els sabors. Arran la seva ubicació, és lògic que Elke dispensi un paper protagonista al peix i el marisc. En aquest sentit, destaquen creacions com la crema de porros amb mol·luscos i llamàntol; el ravioli de carrabiner; la corbina a la ‘papillotte’; o el tataki de tonyina amb mongetes i emulsió de wasabi.
Per als que no puguin passar sense carn, l’equip de cuina elabora un deliciós filet de vedella que es desfà a la boca o un original ‘foie’ amb crema de guaiaba i mango, cacau i pa de figa.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 70.048, segon premi de la Loteria de Nadal 2025
- Els votants de Sánchez se’n van amb Vox
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 79432, primer premi, el Gordo de la Loteria de Nadal 2025
- Festes Viu un Nadal de somni per a tota la família als Pirineus catalans amb activitats gratuïtes, tallers i concerts: només al desembre
- Hola Netflix, adeu cines El final d’una era en el cine: així van ser les dues setmanes més convulses al Hollywood del segle XXI
- IRTA-CReSA L’auditoria del Govern considera «segur» el laboratori d’on se sospita que va sortir el brot de pesta porcina
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- SORTEIG DE NADAL 2025 El Gordo premia hotelers que van alimentar els bombers en els incendis de Lleó: «Ho hem sabut a l’anar a donar menjar a les vaques»
