Medicina
Un nou estudi vincula microbis intestinals i malalties cardíaques
Investigadors de la Universitat Sungkyunkwan (Corea del Sud) troben 15 espècies bacterianes associades a l’arteriopatia coronària
Muestras de sangre en un laboratorio. /
Investigadores de l’Institut Avançat de Ciències i Tecnologia de la Salut de Samsung a la Universitat Sungkyunkwan (Corea del Sud) han establert, en un nou estudi, vincles entre els microbis intestinals i els mecanismes associats amb la malaltia arterial coronària (EAC). L’ha recollit la revista científica mSystems. "Hem anat més enllà d’identificar quins bacteris viuen allà i ara descobrim què fan realment en la connexió cor-intestí", remarca Han-Na Kim, doctora en genòmica i directora de l’estudi. Gairebé 20 milions de persones moren cada any per malalties cardiovasculars, la principal causa de mort al món.
Els factors genètics i ambientals influeixen en el risc i la gravetat de la malaltia, però és probable que els microbis també exerceixin un paper fonamental. Estudis recents ja suggerien que la microbiota intestinal contribueix a la progressió de l’EAC a través de diverses vies, però la contribució específica dels bacteris continua sent en gran part desconeguda.
Els investigadors han comparat mostres fecals de 14 persones amb aquesta malaltia amb mostres de 28 persones sanes mitjançant seqüenciació metagenòmica, que revela tot l’ADN d’una mostra i permet reconstruir els genomes de microorganismes individuals, recull Europa Press. Mitjançant aquest mètode de reconstrucció genòmica, Kim i els seus col·laboradors han identificat 15 espècies bacterianes associades a l’EAC, així com rutes metabòliques que connecten la microbiota intestinal amb la progressió de la malaltia.
- Novetat editorial Es pot defensar racionalment la immortalitat? Un assaig proposa una resposta
- Activitat parlamentària Penes d’1 a 3 anys de presó per robar un mòbil: les claus de la llei contra la multireincidència
- L’actualitat del club blanc Mbappé: "Això del genoll equivocat no és veritat"
- champions league El Barça es recrea amb el Madrid
- Apunt Nou, deu i onze
