Climatologia

Espanya continua registrant encara nits tropicals en plena tardor

Espanya continua registrant encara nits tropicals en plena tardor

Agencias

1
Es llegeix en minuts
Valentina Raffio
Valentina Raffio

Periodista especialista en ciència i medi ambient.

Especialista en ciència, salut i medi ambient.

Ubicada/t a Barcelona.

ver +

Estem en plena tardor però a Espanya els termòmetres semblen continuar ancorats a l’estiu. Segons l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), en la nit de dimarts a Barcelona, Màlaga, València i un centenar de localitats espanyoles no va baixar dels 20 graus i, per tant, es va viure una nit tropical. Són registres que, en alguns casos, se situen entre cinc i deu graus per sobre de l’esperable per a aquesta època de l’any. A Barcelona, en la segona quinzena d’octubre les mínimes ronden entre 10 i 15 graus.

Notícies relacionades

Aquella mateixa nit, a Eivissa el termòmetre no va baixar dels 23,3 graus, a Benidorm es va quedar en 23,1 graus i en Santa Cruz de Tenerife, en 23. A Catalunya, segons els registres de Meteocat, dimarts a la nit van ser desenes les localitats que van adormir més de 20 graus. La mínima més alta al territori català es va observar en Montroig del Camp, on els termòmetres no van baixar dels 21,6 graus.

Els meteoròlegs apunten a un patró en el qual les nits càlides s’allarguen més enllà de l’estiu i s’estenen cap a la tardor, un símptoma inequívoc de l’escalfament global..