La Generalitat estudia com accelerar el desdoblament de la línia

Empieza el macrocorte de la R3

Empieza el macrocorte de la R3

1
Es llegeix en minuts
G. A.

Adif està treballant en el desdoblament dels 17 quilòmetres de l’R3 que separen Parets del Vallès i la Garriga. Però la línia té una longitud total de 165 quilòmetres. Actualment només hi ha via doble en un tram de 12 quilòmetres entre Montcada Bifurcació i Montcada Ripollet. La resta és via única. És a dir, queda per desdoblar més del 80% de la línia. S’acosta una dècada sencera d’obres de gran calat i afectació sobre els usuaris, i per això la Generalitat estudia agrupar les obres de desdoblament dels diferents trams pendents per intentar evitar concatenar llarguíssims talls com el que va començar ahir i es prolongarà durant 16mesos.

"S’haurà de continuar en altres trams, que estan en diferents fases de planificació", va explicar la consellera de Territori, Sílvia Paneque, després de fer una visita a les obres de l’R3 a Parets del Vallès juntament amb el president, Salvador Illa, en la qual tots dos van atendre les explicacions del director adjunt de construcció de línies en explotació d’Adif, Ángel Contreras. "La Generalitat desitjaria concentrar el calendari per deixar l’R3 llesta al més aviat possible", va afegir. El departament que dirigeix ja està estudiant en quin grau es podrien executar alhora els diferents projectes d’aquesta línia.

Notícies relacionades

Capacitat inversora

Hi influiran no només els avenços dels estudis i els complexos tràmits, sinó també la capacitat inversora principalment del Ministeri de Transports, que és el que decideix en última instància la possibilitat o no de portar-les a terme. En qualsevol cas, per a la consellera es tracta de posar solució a "un deute històric amb l’R3", l’única que es manté en via única al llarg del seu traçat. Encara més quan es tracta d’una línia amb 35 estacions que és clau per a la mobilitat a l’interior de Catalunya.