Rodalies Sud tindrà només una via per obres al Garraf
Els usuaris titllen d’"inacceptable" la retallada de trens a l’R2 Sud i Regionals durant tres mesos i exigeixen alternatives per reduir-ne l’impacte.

La rehabilitació d’un túnel artificial i dos ponts entre Sitges i Garraf, una obra que inicialment estava programada per Adif per a finals d’aquest any, reduirà a una sola via el corredor sud de Rodalies durant tres mesos. Les plataformes d’usuaris consideren "inacceptable" aquesta afectació i han reclamat una revisió "urgent del projecte", a l’entendre que "existeixen alternatives".
Adif no ha concretat quan iniciarà els treballs: diu que "el pla d’obra no està tancat" i falta per definir els serveis que determini Renfe amb la capacitat operativa reduïda a via única. El gestor de la infraestructura recorda que l’actuació és similar a la portada a terme entre 2018 i 2020 en un altre túnel de la mateixa línia.
Un pont i un viaducte
Amb un pressupost de 3,74 milions d’euros, més 400.000 d’assistència tècnica, els treballs consisteixen a rehabilitar el pont Cala d’Aiguadolç i el viaducte de Garraf. Tots dos se situen sobre penya-segats a prop de Sitges. Les bases estan deteriorades per l’onatge i la corrosió marina, i algun pilar està descalçat. Segons el projecte, a què ha tingut accés EL PERIÓDICO, les antigues proteccions no funcionen i es retiraran per aixecar unes noves defenses de formigó fixades a la roca.
Els maquinistes ja han de reduir ara la velocitat quan circulen per aquest tram. També es reforçaran pilars, bigues i la llosa d’un túnel de 56 metres pròxim a Sitges. Es demoliran i es reemplaçaran parts molt deteriorades per sistemes d’evacuació d’aigua. A més, es preveu actuar en el pas subterrani sota la via a l’altura del carrer de Sant Honorat.
Notícies relacionadesLa Plataforma Dignitat a les Vies, Promoció del Transport Públic i la Plataforma en Defensa del Ferrocarril de Valls lamenten que es deixi una via única per als dos sentits en un servei que ja és "molt precari, amb problemes recurrents de puntualitat, incidències i saturació de trens".
Segons els usuaris, la mesura reduirà de quatre a dos trens per hora a l’R2 Sud entre Castelldefels i Sant Vicenç de Calders. També preveuen que es redueixi a la meitat el servei de Regionals a tot el corredor sud (R13/14/15/16 i 17), passant d’un tren cada mitja hora a un per hora. Això podria suposar desviacions per la línia de Vilafranca, "també en mal estat per diferents obres, amb increments de trajecte de fins a 30 minuts o més". Tot i que celebren que es facin obres de manteniment, els usuaris reclamen minimitzar-ne l’afectació. Han interpel·lat les administracions locals del Garraf, el Baix Penedès, el Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre. Els representants dels usuaris reclamen una reforma dels túnels del Garraf per garantir la seguretat, ja que en cas que un tren hi quedi atrapat, els passatgers no tenen espai per evacuar. Adif confirma que el projecte està en redacció, però sense data prevista per a l’execució.
- La periodista que va dinar amb Mazón vol que es posi el focus en els que decidien
- Tornada a les aules Maribel Tarrès, directora d’institut: «M’agradaria que Educació retirés la prohibició total dels mòbils»
- Suport a Sánchez com a líder i candidat a la presidència
- Cinema Llúcia Garcia, la nova Ventafocs del cine espanyol: «No vull que ‘Romería’ em canviï la vida»
- Urbanisme Sant Feliu redibuixa el seu futur després del soterrament de les vies de tren amb un nou ‘ecodistricte’