Rodalies Sud tindrà només una via per obres al Garraf
Els usuaris titllen d’"inacceptable" la retallada de trens a l’R2 Sud i Regionals durant tres mesos i exigeixen alternatives per reduir-ne l’impacte.
La rehabilitació d’un túnel artificial i dos ponts entre Sitges i Garraf, una obra que inicialment estava programada per Adif per a finals d’aquest any, reduirà a una sola via el corredor sud de Rodalies durant tres mesos. Les plataformes d’usuaris consideren "inacceptable" aquesta afectació i han reclamat una revisió "urgent del projecte", a l’entendre que "existeixen alternatives".
Adif no ha concretat quan iniciarà els treballs: diu que "el pla d’obra no està tancat" i falta per definir els serveis que determini Renfe amb la capacitat operativa reduïda a via única. El gestor de la infraestructura recorda que l’actuació és similar a la portada a terme entre 2018 i 2020 en un altre túnel de la mateixa línia.
Un pont i un viaducte
Amb un pressupost de 3,74 milions d’euros, més 400.000 d’assistència tècnica, els treballs consisteixen a rehabilitar el pont Cala d’Aiguadolç i el viaducte de Garraf. Tots dos se situen sobre penya-segats a prop de Sitges. Les bases estan deteriorades per l’onatge i la corrosió marina, i algun pilar està descalçat. Segons el projecte, a què ha tingut accés EL PERIÓDICO, les antigues proteccions no funcionen i es retiraran per aixecar unes noves defenses de formigó fixades a la roca.
Els maquinistes ja han de reduir ara la velocitat quan circulen per aquest tram. També es reforçaran pilars, bigues i la llosa d’un túnel de 56 metres pròxim a Sitges. Es demoliran i es reemplaçaran parts molt deteriorades per sistemes d’evacuació d’aigua. A més, es preveu actuar en el pas subterrani sota la via a l’altura del carrer de Sant Honorat.
Notícies relacionadesLa Plataforma Dignitat a les Vies, Promoció del Transport Públic i la Plataforma en Defensa del Ferrocarril de Valls lamenten que es deixi una via única per als dos sentits en un servei que ja és "molt precari, amb problemes recurrents de puntualitat, incidències i saturació de trens".
Segons els usuaris, la mesura reduirà de quatre a dos trens per hora a l’R2 Sud entre Castelldefels i Sant Vicenç de Calders. També preveuen que es redueixi a la meitat el servei de Regionals a tot el corredor sud (R13/14/15/16 i 17), passant d’un tren cada mitja hora a un per hora. Això podria suposar desviacions per la línia de Vilafranca, "també en mal estat per diferents obres, amb increments de trajecte de fins a 30 minuts o més". Tot i que celebren que es facin obres de manteniment, els usuaris reclamen minimitzar-ne l’afectació. Han interpel·lat les administracions locals del Garraf, el Baix Penedès, el Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre. Els representants dels usuaris reclamen una reforma dels túnels del Garraf per garantir la seguretat, ja que en cas que un tren hi quedi atrapat, els passatgers no tenen espai per evacuar. Adif confirma que el projecte està en redacció, però sense data prevista per a l’execució.
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- PATRIMONI La Sagrada Família ja és l’església més alta del món
- Intriga amb rerefons social i polític
- La gestió de la dana L’exconsellera Pradas, sobre la tarda del 29-O: "No sabia on era Mazón"
- El futur de l’educació El reforç de l’oralitat des d’infantil millora la lectoescriptura i l’èxit escolar
- Apunts polítics de la setmana ¿Què guanya i què perd Puigdemont amb la seva ruptura amb Sánchez?
- La rutina d’exercicis de la Rosalía amb la qual s’atreveix fins i tot amb l’òpera: “Tots els espectacles exigeixen que estigui en plena forma”
- Un empresari espanyol resident a la Xina revela com veuen l’okupació a Àsia: «No els entra al cap, pensen que m’ho invento»
- Comunitat Valenciana Dirigents del PP valencià demanen una sortida a la crisi amb Mompó de nou líder
- Cine y salud mental Marta Lopera, investigadora de la UOC: “El buen terror no explota la locura, la convierte en experiencia humana”
