Les persones amb el VIH ja poden donar els òrgans a altres pacients
Les persones amb infecció pel virus d’immunodeficiència humana (VIH) podran donar els òrgans a persones amb la mateixa infecció que necessitin un trasplantament. Un canvi normatiu, promogut pel Ministeri de Sanitat, per iniciativa de l’Organització Nacional de Trasplantaments (ONT). L’ordre es va publicar ahir al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) i deroga la norma anterior de juny de 1987 sobre proves de detecció anti-VIH, en matèria d’obtenció, extracció, trasplantament, empelt o implantació d’òrgans humans.
Com ja va avançar la ministra de Sanitat, Mónica García, segons dades del Programa de Garantia de Qualitat en el Procés de Donació de l’ONT, 65 persones mortes amb infecció pel VIH en l’última dècada podrien haver donat els òrgans i possibilitat la realització de fins a 165 trasplantaments, si no hi hagués hagut una limitació normativa i s’haguessin comptat amb receptors de VIH idonis en llista d’espera que haguessin atorgat el seu consentiment.
Cada any, uns 50 pacients amb el VIH esperen el trasplantament d’un òrgan a Espanya. Fins al moment es trasplantaven de donants sense la infecció.
- Entendre-hi més Ejae, una guerrera k-pop de carn i ossos
- A Mejorada del Campo Els llimbs de les 2.000 cases il·legals a Mejorada del Campo, a nou quilòmetres de Madrid: «Paguem impostos però no tenim serveis»
- Radiografia de les edificacions irregulars Espanya suma almenys 665.500 habitatges il·legals, la majoria a Andalusia i València
- Caos ferroviari Les obres als túnels del Garraf arrenquen aquest dilluns i posen en perill la mobilitat al sud de Barcelona durant almenys tres mesos
- Marc Masip, expert en addicció tecnològica: «La relació entre consum de xarxes i problemes de salut mental no és de correlació, és de causalitat»
