Les persones amb el VIH ja poden donar els òrgans a altres pacients
Les persones amb infecció pel virus d’immunodeficiència humana (VIH) podran donar els òrgans a persones amb la mateixa infecció que necessitin un trasplantament. Un canvi normatiu, promogut pel Ministeri de Sanitat, per iniciativa de l’Organització Nacional de Trasplantaments (ONT). L’ordre es va publicar ahir al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) i deroga la norma anterior de juny de 1987 sobre proves de detecció anti-VIH, en matèria d’obtenció, extracció, trasplantament, empelt o implantació d’òrgans humans.
Com ja va avançar la ministra de Sanitat, Mónica García, segons dades del Programa de Garantia de Qualitat en el Procés de Donació de l’ONT, 65 persones mortes amb infecció pel VIH en l’última dècada podrien haver donat els òrgans i possibilitat la realització de fins a 165 trasplantaments, si no hi hagués hagut una limitació normativa i s’haguessin comptat amb receptors de VIH idonis en llista d’espera que haguessin atorgat el seu consentiment.
Cada any, uns 50 pacients amb el VIH esperen el trasplantament d’un òrgan a Espanya. Fins al moment es trasplantaven de donants sense la infecció.
- Novetat editorial Es pot defensar racionalment la immortalitat? Un assaig proposa una resposta
- Activitat parlamentària Penes d’1 a 3 anys de presó per robar un mòbil: les claus de la llei contra la multireincidència
- L’actualitat del club blanc Mbappé: "Això del genoll equivocat no és veritat"
- champions league El Barça es recrea amb el Madrid
- Apunt Nou, deu i onze
