Espanya accelera adaptar els seus edificis a les altes temperatures

El programa de VIMUSA para la rehabilitación energética /
L’avanç de la crisi climàtica amenaça d’augmentar dràsticament la temperatura als carrers però, sobretot, a les llars d’Espanya. Aquest escenari, afirmen els experts, obliga a accelerar com mai abans l’adaptació dels edificis per fer front a condicions de calor extrema. "En 50 anys hi haurà llars espanyoles que hauran d’aguantar temperatures pròpies de Marràqueix", adverteixen els experts reunits ahir en una jornada organitzada per l’Aliança Q-Zero sobre descarbonització d’edificis, en col·laboració amb el Col·legi Oficial d’Arquitectes de Madrid i el Green Building Council España. El gran objectiu, esgrimeixen els especialistes en arquitectura sostenible i energia, és aconseguir que les llars siguin més resilients davant els extrems climàtics i, sobretot, menys contaminants per no continuar alimentant el problema.
"La calor no és una amenaça futura sinó que ja destaca com el gran repte climàtic del present", sentencia Dolores Huerta, directora general del Green Building Council España (GBCe). Fins ara, segons explica l’especialista, una bona part de les estratègies d’edificació s’han enfocat a combatre el fred, però les temperatures extremes que ja afecten el país obliguen a reformular l’enfocament per entendre que "la calor s’ha d’abordar de manera sistèmica i a gran escala".
Notícies relacionadesPolítiques de rehabilitació
Una de les claus del procés, segons diversos ponents, és crear sinergies entre els actors implicats en la construcció, des dels arquitectes fins a les administracions, per aconseguir llars més resilients davant les condicions climàtiques canviants. "Atès que més del 90% dels edificis que existiran el 2050 ja estan construïts, les polítiques de rehabilitació són fonamentals", va dir María Teresa Verdú, directora general d’Agenda Urbana i Arquitectura del Ministeri de Vivenda.
- ESPORTS ¿Quants diners s'emportaria el Barça per guanyar la Lliga?
- Investigació ¿Quantes hores has de dormir si vius a Catalunya? La Universitat de Columbia ho revela
- En dos anys Catalunya vol incorporar 200.000 migrants al mercat laboral amb el nou reglament d’estrangeria
- Detectades obres il·legals en una reforma de Consell de Cent
- Tancada des del 2018 Barcelona estudiarà la viabilitat de reobrir la ‘platja de l’Eixample’ el 2026
- Novetats en el format RTVE pren mesures amb 'La familia de la tele': separa Aitor Albizua i Inés Hernand de María Patiño i elimina el cor d'un dels seus blocs
- Pederàstia a l'Església La família d'un exalumne de Jesuïtes Casp ja mort denuncia després de veure 'La Fugida' que va patir abusos de Francesc Peris
- Unió Europea Barcelona i una quinzena de capitals europees demanen a la UE un fons per a vivenda de 300.000 milions d’euros a l’any
- Editorial Una investigació lenta
- La relliscada El condó per terra