BCN duplica la capacitat per celebrar judicis ràpids amb quatre jutjats

Per primera vegada des de fa anys, ahir es va complir l’establert per la llei: els judicis ràpids s’han de celebrar als 15 dies de la detenció. Aquesta circumstància va ser possible per la posada en marxa de quatre jutjats penals de reforç acordats en el pla de xoc contra la multireincidència a Barcelona, presentat el desembre passat pel ministre de Justícia, Félix Bolaños. Aquests òrgans judicials (dos tindran un jutge i en els altres dos es repartiran la feina quatre magistrats) se sumen als 25 jutjats penals existents, que fan torns per realitzar les vistes.
D’aquesta manera, es podran assenyalar fins a 65 judicis ràpids diaris (delictes de fins a cinc anys de presó, com robatoris, i també casos de multireincidents), gairebé el doble dels que en l’actualitat se celebren, que són 36. La dotació econòmica del Ministeri de Justícia per als quatre jutjats de reforç és per als pròxims sis mesos. Amb l’objectiu que continuïn funcionant després d’aquest període, serà necessari sol·licitar una pròrroga. El ministre Bolaños, no obstant, es va comprometre que aquests òrgans judicials continuaran fins que sigui necessari. Fonts judicials remarquen que els nous assumptes amb detinguts que entren als jutjats de guàrdia de la capital catalana recauen sobre aquests nous jutjats de reforç.
L’objectiu és continuar fent-ho fins que les seves agendes s’equiparin amb els altres jutjats penals, que estaven assenyalant els judicis a més d’un any vista. El conseller de Justícia, Ramon Espadaler, confia, segons va assegurar en una entrevista a TV3, que el 2027 els jutjats de Barcelona podran assenyalar judicis ràpids en el termini d’un mes. La jutge degana de Barcelona, Cristina Ferrando, es va mostrar ahir satisfeta per l’entrada en funcionament dels quatre jutjats de reforç i va valorar l’esforç "col·lectiu" de la junta de jutges del penal.
- Va visitar Salamanca, Valladolid, Lleó i Galícia L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Oriol Pujol inicia un nou projecte empresarial
- Rampes nocturnes: per què es produeixen, quines són les causes i què he de fer?
- De 7Cases Detinguda una administradora de finques per apropiar-se de 256.246 euros de 14 comunitats de veïns
- Xarxa de pederàstia Els educadors que tractaven la menor tutelada violada pel 'Pelicot català' van descobrir al seu mòbil fotos i vídeos dels abusos
- Club Entendre-hi + Animals i plantes ¿Què heu de fer si una eruga processionària del pi enverina el vostre gos?
- Stuani rubrica la salvació i es guanya l’estàtua a Girona
- Moeve donarà nom a la Lliga F i s’uneix a LaLiga globalment
- Puado: "Som l’Espanyol, juguem a casa i esperem guanyar el Barça"
- Raphinha, el valor del canvi