Trànsit ferroviari
La línia R1 de Rodalies recupera la circulació després de la retirada del cotxe que havia caigut a les vies
Els Bombers de la Generalitat han demanat tallar el subministrament elèctric a la catenària per poder retirar el vehicle amb una màquina que té una mena de ganxo
Manifestació i incidències de Rodalies Renfe a Barcelona, en directe: última hora a l’estació de Sants i línies afectades

El vehículo que ha caído a las vías de la R1 entre Arenys de Mar y Mataró /
La línia R1 ha recuperat aquest dissabte al migdia la circulació després que els Bombers de la Generalitat hagin retirat un cotxe que a dos quarts de nou del matí havia caigut a les vies al costat de l’estació de Mataró. Arran de l’accident, primer s’ha limitat la circulació a una única via entre Arenys i Mataró, i després s’ha hagut de tallar per complet perquè els agents necessitaven que no hi hagués corrent a la catenària per retirar el vehicle amb seguretat. Una vegada extret el cotxe del lloc, l’R1 ha reprès la circulació per les dues vies poc abans de les dotze del migdia. Rodalies confia a recuperar progressivament els horaris i les freqüències habituals.
La retirada s’ha efectuat amb una unitat de càrrega (UCA), una màquina equipada amb una espècie de ganxo, ja que el cotxe accidentat, que per motius desconeguts havia superat les barreres de protecció de les vies, era inaccessible amb una grua. L’únic ocupant del cotxe ha sigut traslladat pel SEM a l’Hospital de Mataró, on ha ingressat amb ferides de diversa consideració.
Notícies relacionadesPer dur a terme la maniobra, els Bombers han demanat a Adif que tallés durant una estona el corrent elèctric que subministra la catenària per poder efectuar l’evacuació de manera segura, en una operació que ha durat poc menys d’una hora.
Durant aquest temps, el servei de Rodalies quedarà tallat, després que durant el matí els trens hagin pogut circular només per una via entre la capital del Maresme i Arenys de Mar.
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- El model territorial Hisenda prepara la seva alternativa de finançament singular per a Catalunya
- Gens i ADN Gossos perillosos: un estudi demostra que l’agressivitat no ve determinada per la raça
- Diplomàcia La Xina i els Estats Units arriben a Madrid a un acord marc sobre la venda de TikTok
- Novetat Estopa estrenarà una cançó amb The Tyets al piromusical de la Mercè 2025
- Sinistralitat viària Un de cada quatre morts a les carreteres catalanes aquest estiu són motoristes
- Discurs davant dels parlamentaris socialistes Sánchez demana l’expulsió d’Israel de totes les competicions esportives