INCLEMÈNCIA A CATALUNYA
El fort vent provoca més de 450 sortides dels bombers
Les intenses ràfegues d’ahir van provocar la caiguda d’arbres sobre un tren de l’R4, cosa que va obligar a evacuar els passatgers.
Los Bombers acumulan 289 avisos por el fuerte viento en Catalunya /
Des de les 7 fins a les 17 hores d’ahir els Bombers de la Generalitat van atendre 460 incidències provocades per forts vents a tot Catalunya, majoritàriament per caiguda d’arbres. Cap d’aquestes greu. La meitat de les intervencions van ser a les comarques centrals i de Girona. Bona part d’aquestes actuacions, unes 120, es van efectuar entre les 15.00 i les 17.00 hores, coincidint amb més afectacions climàtiques per ratxes de vent en zones pròximes al litoral de la Costa Brava i sud de la província de Tarragona.
El telèfon d’emergències 112 va rebre el matí d’ahir 388 trucades pel vendaval, la majoria provinents de l’Alt Empordà (17,5%), Barceloní (15,5%) i el Vallès Occidental (15%). Protecció Civil mantenia a la tarda en alerta els plans d’emergència Ventcat i Procicat per vents que podien superar els 120 km/h al Pirineu i en punts de l’Empordà i l’Ebre, segons les dades de les estacions del Servei Meteorològic de Catalunya.
Afectacions ferroviàries
El vent va provocar diverses afectacions a la xarxa ferroviària. Una de les més destacades va ser la caiguda de diversos arbres a sobre d’un tren de l’R4 entre Terrassa i Castellbell – El Vilar. Es va haver d’evacuar a tot el passatge a un altre comboi en paral·lel a Terrassa. Renfe va remarcar que no va haver-hi ferits. El fet va provocar retards de 20 minuts en el pas de trens de l’R4 i l’RL4 per aquesta incidència i tècnics d’Adif treballen per resoldre-la. L’R3 també es va mantenir aturada des de les 12 hores entre Ripoll i Puigcerdà pel fort vent igual que l’R11 entre Portbou i Cervera de la Marenda.
I aquesta no va ser l’única afectació. A la tarda la circulació de l’R11 va quedar també interrompuda entre les estacions de Sant Miquel de Fluvià i Girona per la caiguda d’un arbre sobre la catenària. Alertats per una columna de fum, els bombers es van desplaçar amb tres dotacions.
Notícies relacionadesC-55 tancada
La C-55 es mantenia a la tarda tallada a Castellbell i el Vilar en els dos sentits de la circulació per la caiguda d’arbres a la calçada. Pel mateix motiu, durant tot el matí es va donar pas alternatiu a la C-15b entre Sant Pere de Ribes i Canyelles, i a la LV-4241 a Sant Llorenç de Morunys.
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- Tràmits Confirmat: els majors de 70 anys hauran de renovar el seu DNI permanent abans d’aquesta data per ordre de la Unió Europea
- Automoció BYD estudia obrir una fàbrica de cotxes elèctrics a Catalunya
- Una jutge investiga la suplantació de la identitat d’Ustrell
- Demografia Barcelona és la capital espanyola amb més proporció de població estrangera i on més creix
- Salut El cardiòleg Aurelio Rojas aclareix si és millor menjar abans o després d’entrenar
- Agressió sexual Una dona denuncia que l’home que li llogava una habitació a Manresa la violava
- Intel·ligència artificial Una recerca d'UManresa sobre ètica demostra que la intel·ligència artificial cau en les mateixes contradiccions que les persones
- Educació a Catalunya Els rostres de l’abandonament escolar: «Acabes renunciant per no endeutar els teus pares o per no saber on acudir»
- Assetjament escolar Manifestació inèdita d’estudiants contra el ‘bullying’ a Barcelona: «De vegades els professors es fan els cecs»
