Infraestructures
Divendres negre a Rodalies amb l’R2 Sud tallada 45 minuts per un tren aturat per avaria elèctrica a 800 metres de Bellvitge
Feia més d’una hora que el comboi estava parat, des de les 8.40 hores, i els usuaris han decidit sortir i continuar caminant, cosa que ha obligat a aturar totes les línies que venen de Tarragona durant 45 minuts
Última hora de la incidència a Rodalies Renfe a Barcelona, en directe
Passatgers afectats pel caos a l’R2 de Rodalies aquest divendres: «La gent estava molt espantada i han començat a cridar»
Ha passat cap a les 8.40 hores. Un tren que anava ple i ha sortit de Vilanova amb destinació a Estació de França s’ha quedat sense alimentació elèctrica a 800 metres de la parada de Bellvitge. Un altre tren que venia per darrere ha pogut fer marxa enrere fins al Prat i evitar la zona sense tracció. Les línies R2 Sud, R14, R15, R16 i R17 han pogut continuar funcionant en via única, ja que l’altra catenària sí que tenia aportació elèctrica.
Passada una hora i quinze minuts, cap a les 9.55 hores, els viatgers del tren aturat, segurament farts d’esperar, han decidit sortir del comboi , i han ocupat les vies, cosa que ha obligat a aturar totalment la circulació per la presència de persones en la infraestructura. Totes les línies que venen de Tarragona han quedat tallades durant 45 minuts, fins a les 10.45 hores.
«Demanem als viatgers afectats que no baixin a la zona de vies sense l’assistència de personal autoritzat, comporta risc de mort». Aquest és el missatge que Renfe ha enviat a través de les xarxes socials als usuaris del tren afectat. Però ha arribat un moment en què la gent no ha pogut més i ha decidit descendir del vagó i continuar caminant fins a l’estació de Bellvitge. El tren
Sense ventilació
La circulació de l’altra via ha hagut de ser aturada a les 9.55 hores. Bombers i policia treballen en el desallotjament dels viatgers. Quan estiguin tots a bon recapte, es restablirà el servei per la via que sí que disposa d’alimentació elèctrica. Un portaveu d’Adif assenyala que s’està avaluant l’origen de l’avaria.
Al quedar-se sense alimentació elèctrica, el tren també ha perdut la ventilació interna, cosa que ha multiplicat l’angoixa dels viatgers davant la impossibilitat d’obrir les finestres. «Necessitem obrir les finestres o ens ofegarem», relataven a través de les xarxes socials alguns viatgers.
La presència dels Mossos a les vies ha permès agilitar l’evacuació dels viatgers fins a un punt de sortida de la infraestructura, on personal del SEM anava rebent els viatgers, que han hagut de seguir a peu sense cap tipus d’informació sobre com havien de seguir el seu viatge fins a la seva destinació.
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- PATRIMONI La Sagrada Família ja és l’església més alta del món
- Intriga amb rerefons social i polític
- El futur de l’educació El reforç de l’oralitat des d’infantil millora la lectoescriptura i l’èxit escolar
- La gestió de la dana L’exconsellera Pradas, sobre la tarda del 29-O: "No sabia on era Mazón"
- La periodista que va dinar amb Mazón el dia de la DANA, ingressada a l’hospital després de patir una crisi
- Exclusiva Vilaplana va ensenyar un vídeo d’Utiel inundat a Mazón a El Ventorro a les 17.40 hores el 29-O
- Veu en expansió Júlia Colom: «Fora d’Espanya no hi ha problema per fer una música ultralocal i aquí això encara s’ha de veure»
- Castells Els Castellers de Vilafranca signen la millor diada de la història dels castells en un Tots Sants descomunal
- Eleccions a la Gran Poma Zohran Mamdani, favorit a alcalde de Nova York: cinc claus del seu ascens meteòric i el desafiament per a Trump i l’aparell demòcrata
