temporal
Una nova dana suspèn classes, talla carreteres i paralitza les Falles
Emergències aconsella el tancament d’escoles de València i Castelló, mentre la UV i la Politècnica cancel·len l’activitat. Es recomana evitar les zones de barrancs.

El temporal de pluges que afectarà tota la setmana el País Valencià va deixar ahir els primers problemes en carreteres comarcals –en les comarques de la Serania, Camp de Túria i la Foia de Bunyol–, amb el tall d’accés a zones de barrancs i la recomanació d’Emergències de cancel·lar les jornades lectives a les províncies de València, Castelló i el litoral nord d’Alacant. La Universitat de València (UV) i la Politècnica van suspendre les classes cap a dos quarts de nou de la nit. Les conseqüències de la dana del 29-O segueixen a la retina, cosa que va portar Emergències a activar l’Es-Alert passades les quatre de la tarda per a l’interior de Castelló.
Emergències demanava també evitar la circulació pròxima a rambles i barrancs i les activitats a l’aire lliure. Recomanacions que es mantindran vigents «fins a la finalització de la situació d’emergència declarada». El temporal es prolongarà fins dijous, deixant els pitjors xàfecs avui i demà, amb la majoria del territori en alerta taronja per pluges. Atzeneta del Maestrat va registrar l’acumulat més alt amb 186,4 l/m².
València ciutat va suspendre primer les classes a les pedanies del sud, mesura que després va ampliar a totes les escoles de la capital. Prèviament ja havia suspès la mascletà d’avui, així com les activitats a l’aire lliure. La Universitat Catòlica de València també va anunciar el tancament de les seves seus de Xàtiva i Torrent.
Elevats registres
El temporal va deixar ahir registres importants, com els 150 l/m2 de Torralba del Pinar. També es van superar els 100 l/m2 a Figueres (127 l/m²), Suera (121,2 l/m²), Algímia d’Almonesir (119,9 l/m²), Altura (118,8 l/m²), l’Alcúdia de Veo (118,4 l/m²), Vilamalur (113,2 l/m²), Bunyol (102,2 l/m²) i Aín (100,2 l/m²), segons dades d’Avamet (Associació Valenciana de Meteorologia). A la Vall d’Ebo diumenge ja es van acumular 200 l/m2 en 12 hores.
L’Aemet va advertir que l’episodi de pluges serà «molt llarg», ja que es prolongarà fins dijous, i la «gran persistència del temporal» causarà «probablement problemes hidrològics, amb crescudes de rambles i barrancs». La principal inquietud rau ara a on es focalitzarà el temporal vistes les conseqüències de la dana d’octubre, amb el barranc del Poio al nord i el desbordament del riu Magre al sud.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»