CIÈNCIA
Catalunya invertirà 43 milions en tecnologia quàntica

zentauroepp37862161 grafeno170329181417 /
El president de la Generalitat, Salvador Illa, va avançar ahir que el Govern ultima un projecte per crear la Vall de la Quàntica a Catalunya, que impulsarà conjuntament amb l’Institut de Ciències Fotòniques i comptarà amb una inversió inicial de 5,5 milions d’euros, que arribarà als 43 milions en cinc anys.
El president va explicar que es tracta d’"un ambiciós projecte" i "un eix estratègic per consolidar Catalunya com un pol de referència en tecnologies quàntiques, impulsant la investigació d’avantguarda i la seva aplicació en sectors estratègics".
Notícies relacionadesLa Vall de la Quàntica "reunirà universitats, centres d’investigació i empreses en una aliança clau per situar Catalunya en l’avantguarda de la segona revolució quàntica", va explicar Illa a l’auditori del Palau de la Generalitat, on va afegir: "Necessitem que el talent arribi a empreses i institucions i que fomenti la prosperitat compartida".
En aquest sentit, el president va recordar també que fa uns dies va inaugurar el primer computador quàntic amb tecnologia 100% europea al Barcelona Supercomputing Center-Centre Nacional de Supercomputació (BSC-CNS).
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»