Infraestructures
Cercs tindrà un accés nou a la C-16 en sentit nord
Mobilitat ja ha presentat a l’Ajuntament una incorporació a l’eix del Llobregat segura que permetrà anar cap a Bagà sense retrocedir en direcció a Berga i que evitarà el pas de vehicles pesants pels carrers de la població

El actual viaducto de la C-16 que pasa por el núcleo de Cercs. /
Cercs tindrà un accés nou a la carretera C-16 en sentit nord. Malgrat que aquesta intervenció no estava prevista en el projecte inicial per millorar l’eix del Llobregat entre Berga i Bagà, la Generalitat de Catalunya l’afegirà per satisfer una petició dels veïns i les autoritats d’aquesta població del Berguedà. De fet, responsables del Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ja n’han explicat els detalls a l’Ajuntament.
Malgrat que el pla tindrà un cost, des de la Conselleria es considera que l’increment econòmic que se’n derivi serà perfectament assumible. De les dues fases en què es dividiran les obres, que es desenvoluparan al llarg de 20,7 quilòmetres, encara no se sap de quina etapa formarà part aquesta sortida a la C-16 per viatjar cap a Bagà des de Cercs.
El pressupost inicial del conjunt ascendia a 240 milions d’euros. A més d’eixamplar la carretera, es perforaran cinc túnels, es construirà un viaducte i s’instal·larà un sistema pioner a l’Estat per disposar d’un carril reversible gràcies a una barrera mòbil.
Si no s’afegís la incorporació de Cercs, els conductors que necessitessin arribar a la C-16 per anar en direcció a Baga haurien de circular pel poble i certes maniobres serien impossibles per als camions i els autobusos.
El volum a l’eix és elevant, en especial, durant l’hivern, quan la mobilitat es complica i la durada dels trajectes es triplica per la temporada d’esquí i el turisme de muntanya. Per aquesta raó, el trànsit és asimètric els caps de setmana: abunda en sentit nord el divendres i el dissabte, i sentit sud, el diumenge.
A més de Berga, Cercs i Bagà, els treballs afectaran tres termes més de la comarca: la Nou de Berguedà, Sant Julià de Cerdanyola i Guardiola de Berguedà. La C-16 es desdoblarà entre Berga i Cercs; des d’aquesta localitat fins a Bagà, hi haurà el tercer carril reversible. Una sèrie d’enllaços a diferents nivells acabaran amb les 15 interseccions que obliguen a girar a l’esquerra.
El viaducte que s’aixecarà a Cercs, de 290 metres de longitud, serà més ample, perquè ja comptarà amb el tercer carril mòbil. A més de sotmetre a informació pública i tramitació ambiental el projecte de traça, com és preceptiu, es va mantenir el diàleg amb els agents del territori.
Notícies relacionadesAquest procés va ajudar a introduir algunes modificacions. Ara, però, ha transcendit que el Departament, a través del secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, i del director general, David Prat, hi sumarà aquest ramal. Els tècnics han trobat una solució viable, malgrat que el terreny, al costat del pantà de la Baells, és difícil.
Actualment, la incorporació a la C-16, en pujada i sense carril d’acceleració, és incòmoda. El Departament, després d’idear la modificació, es va comprometre a proposar una alternativa que, a més, fos segura.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"