La grip a Catalunya supera el nivell de transmissió "molt alt"
El virus de la grip a Catalunya se situa ja per sobre del nivell de transmissió "molt alt". La seva incidència és més gran que en els últims anys, segons les dades del Sistema d’Informació per a la Vigilància d’Infeccions a Catalunya (Sivic), que la Conselleria de Salut actualitza cada dimarts. La transmissió de la grip es manté en ascens, amb 439 casos per cada 100.000 habitants, cosa que suposa un augment respecte als 375 de la setmana anterior. No obstant, Salut calcula que ja s’ha arribat al "pic epidèmic" i creu que la incidència "s’hauria de començar a reduir durant les pròximes setmanes".
Les Urgències d’hospitals com el de Sant Pau viuen una situació d’"altiplà": el nombre de pacients amb grip que hi acudeixen no augmenta, però tampoc baixa. Els centres d’atenció primària (CAP), no obstant, sí que estan tenint més activitat que la setmana passada a causa d’aquest virus respiratori.
Segons el Sivic, les hospitalitzacions amb mostra positiva per grip, de les quals un 55% són en majors de 60 anys, han registrat un "descens".
Les IRA, en nivell moderat
En total, la incidència del conjunt d’infeccions respiratòries agudes (IRA) és de 966 afectats per 100.000 habitants, que equival a 77.382 casos d’IRA, cosa que fa baixar el nivell de transmissió d’alt a "moderat". La grip continua sent el virus més predominant (45,5% de les mostres), seguit del rinovirus (11,4%), el coronavirus (7,6%) i el VRS (4,8%). En la població pediàtrica, la positivitat dels multitests mostren la grip A com la més circulant (36% de les mostres), seguida de la grip B (27,9%) i del VRS (5,2%).
El nivell de transmissió del SARS-CoV2 es manté a nivell basal, amb una incidència estimada de 10 casos per 100.000 habitants. Les hospitalitzacions també registren un "lleuger descens" respecte a la setmana anterior, un 75% de les quals són de majors de 60 anys.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- La responsabilitat política Moment ‘Crim i càstig’, anàlisi
