La dana a Catalunya
Terres de l’Ebre revisa si podrà obrir 17 escoles demà
Uns 90 efectius dels serveis d’emergència catalans treballen ja a València

Els bombers de la Generalitat i els serveis educatius territorials de Terres de l’Ebre estan inspeccionant 17 escoles de la zona que han d’obrir demà per determinar si estan en condicions de fer classe. En concret, s’examina si hi ha aules inundades i les vies d’accés a als centres educatius per veure si estan disponibles. Aquests punts han tingut afectació per les intenses pluges que han caigut a la zona en els últims dies i que ahir mantenien activat el pla Inuncat davant possibilitat d’acumulacions.
Així ho va explicar ahir la consellera d’Interior, Núria Parlon, després de la reunió del comitè de seguiment de l’afectació de la dana a Catalunya que va presidir el president Illa. La consellera va agrair les mesures d’autoprotecció de la ciutadania així com la suspensió d’activitats esportives aquest cap de setmana davant el risc.
La consellera va explicar que les pluges poden ser intenses i continuades en la meitat sud de Catalunya, sobretot a les comarques de les Terres de l’Ebre. En aquest sentit, Parlon va demanar, una vegada més, "al conjunt de la ciutadania que extremi les precaucions, eviti els desplaçaments innecessaris i s’allunyi de rieres i barrancs, que tot i que no plogui poden baixar amb intensitat". També va assegurar que s’espera que demà, dilluns, la situació meteorològica millori i es pugui passar a pla de prealerta. No obstant, se seguiran amb les tasques de control i vigilància per evitar incidents.
D’aquesta manera, Parlon insta a extremar la precaució a la carretera en l’operació tornada pel pont de Tots Sants a l’àrea metropolitana de Barcelona. Els bombers van realitzar 24 intervencions ahir dissabte, de les quals 10 van ser a Terres de l’Ebre, principalment a Deltebre. Així, van actuar en lliscaments, inundacions i en senyalitzar possibles riscos en rambles o barrancs impracticables que van fer agents rurals.
La consellera va anunciar que la majoria de les línies de rodalies a la zona de Terres de l’Ebre restabliran el servei a partir d’avui excepte alguns trams de la R13 i la R15.
Notícies relacionadesSobre el dispositiu desplaçat a València, la consellera d’Interior va destacar que hi ha 80 bombers que treballen a dos sectors traient aigua acumulada d’aparcaments, facilitant els accessos o buscant víctimes. Tot i que estava previst que tornessin demà aquests efectius es quedaran més dies, malgrat que se’ls buscarà un reemplaçament davant les nombroses tasques de rescat que porten a terme.
També hi ha vuit metges forenses i quatre auxiliars sanitaris i dos camions d’Aigua Ter-Llobregat per a sanejament. Parlon també va assegurar que estan a disposició del govern valencià per enviar més mitjans materials i efectius, com bombers, infermers, policies psicòlegs o metges, "que es quedaran, el temps que faci falta".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"