Narcotràfic
Un narco diu que la pressió policial es va relaxar després d’arribar els Mossos

El desplegament dels Mossos d’Esquadra a Catalunya, iniciat el 1994, va ser celebrat per molts delinqüents. Per exemple, els comerciants de substàncies tòxiques van interpretar aquesta fita política com "una gran notícia", tal com recorda un antic narcotraficant, el Paco, que promet que en l’actualitat es dedica a les apostes online.
Segons aquest testimoni, els beneficiava que es formalitzés el model de substitució "de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat" al territori. "La Guàrdia Civil i la Policia Nacional imposaven més respecte llavors", confessa el Paco.
El cert és que, en aquella època, es tancaven més negocis que mai entre xarxes internacionals en reservats de restaurants i discoteques de Castelldefels o S’Agaró-Platja d’Aro, es reelaboraven els estupefaents sense aixecar sospites als xalets de la Costa Daurada i el Maresme o a les urbanitzacions de la Selva interior i, per descomptat, el port de Barcelona absorbia tones de productes prohibits.
Notícies relacionadesSigui com sigui, per al Miquel, funcionari de jutjats català, "els casos de suborn o connivència entre policies, fiscals, jutges, polítics i narcos que han transcendit públicament són escassos". Segons ell, l’estratègia de les xarxes criminals per moure la seva mercaderia aprofitant la temporada de neu a la Cerdanya o l’Alt Urgell gràcies a parelles que fingeixen ser esquiadors "hauria de ser estudiada amb urgència".
Els portaveus dels Mossos remarquen que s’està potenciant la composició d’"equips conjunts d’investigació amb la resta de cossos policials estatals mitjançant el Centre d’Intel·ligència contra el Crim Organitzat (CITCO)". Afegeixen que els agents catalans "es coordinen amb òrgans internacionals, com Eurojust i Europol, en la lluita contra les màfies" per estendre les indagacions als països "on arriba la droga".
- Drets laborals Renúncies per venjança: la tendència que més temen les empreses
- Pablo Gil, economista: "Això és el que has de fer per invertir si guanyes 1.000 euros al mes"
- Cas Koldo L’Anaís, la «model» que va intentar amagar un disc dur d’Ábalos a la Guàrdia Civil: «Som amics. Amistat pura i dura»
- "Posa’t faldilla i et posaré un 7"
- Educació a Catalunya Els campus d'estiu universitaris per a estudiants d'ESO es multipliquen a Catalunya
- Corrupció La UCO entra a Ferraz per agafar l'email de Santos Cerdán
- Alejandro Sanz i Ivet Playà: no és amor, és poder
- Justícia europea L’opinió de l’Advocat General sobre la retirada de la immunitat europarlamentària a Puigdemont s’ajorna sine die
- En una interlocutòria El jutge demana entrar a Ferraz i investigar expedients d’obres adjudicades per Adif i Carreteres
- Després de la caiguda de Santos Cerdán Sánchez i Illa es reuneixen a la Moncloa en plena crisi per la corrupció del PSOE