Narcotràfic
Un narco diu que la pressió policial es va relaxar després d’arribar els Mossos

El desplegament dels Mossos d’Esquadra a Catalunya, iniciat el 1994, va ser celebrat per molts delinqüents. Per exemple, els comerciants de substàncies tòxiques van interpretar aquesta fita política com "una gran notícia", tal com recorda un antic narcotraficant, el Paco, que promet que en l’actualitat es dedica a les apostes online.
Segons aquest testimoni, els beneficiava que es formalitzés el model de substitució "de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat" al territori. "La Guàrdia Civil i la Policia Nacional imposaven més respecte llavors", confessa el Paco.
El cert és que, en aquella època, es tancaven més negocis que mai entre xarxes internacionals en reservats de restaurants i discoteques de Castelldefels o S’Agaró-Platja d’Aro, es reelaboraven els estupefaents sense aixecar sospites als xalets de la Costa Daurada i el Maresme o a les urbanitzacions de la Selva interior i, per descomptat, el port de Barcelona absorbia tones de productes prohibits.
Notícies relacionadesSigui com sigui, per al Miquel, funcionari de jutjats català, "els casos de suborn o connivència entre policies, fiscals, jutges, polítics i narcos que han transcendit públicament són escassos". Segons ell, l’estratègia de les xarxes criminals per moure la seva mercaderia aprofitant la temporada de neu a la Cerdanya o l’Alt Urgell gràcies a parelles que fingeixen ser esquiadors "hauria de ser estudiada amb urgència".
Els portaveus dels Mossos remarquen que s’està potenciant la composició d’"equips conjunts d’investigació amb la resta de cossos policials estatals mitjançant el Centre d’Intel·ligència contra el Crim Organitzat (CITCO)". Afegeixen que els agents catalans "es coordinen amb òrgans internacionals, com Eurojust i Europol, en la lluita contra les màfies" per estendre les indagacions als països "on arriba la droga".
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Guerra a Ucraïna Trump es limita a amenaçar Rússia amb aranzels mentre rearma Ucraïna
- Comissió Bilateral Estat-Generalitat ERC veu insuficient el nou finançament: "La música sona bé, però les concrecions són mínimes"
- Finançament autonòmic Andalusia esclata contra l’acord de finançament amb Catalunya i el Govern li ofereix acollir-se al mateix model
- Successos La investigació de l’incendi de Paüls apunta a l’acció humana com a causa: negligència o provocat
- Estudi científic ¿Per què algunes persones necessiten posposar més vegades el despertador? La ciència té una resposta (i afecta més les dones)