Més del 40% dels aspirants suspenen la prova per a Magisteri

1
Es llegeix en minuts
Helena López
Helena López

Redactora

Especialista en Educació

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Dels 4.754 estudiants que es van presentar l’abril a les proves d’aptitud personal (PAP) per accedir als graus d’Educació Infantil i Educació Primària a Catalunya n’han aprovat només 2.707, un 56,94%. La resta, més de 2.000 aspirants, han sigut declarats no aptes. Això passa el primer any en què cap universitat privada demanarà al seu alumnat aquesta prova, instaurada el 2017 per demostrar que els aspirants a futurs docents comptaven tant amb una base de coneixements teòrics com " amb unes mínimes habilitats pràctiques a l’hora de tractar amb nens".

Notícies relacionades

Malgrat els mals resultats d’aquest curs, aquests són millors que els del 2023, en els quals el percentatge d’estudiants declarats aptes va retrocedir nou punts respecte al 2022 i es va situar en només el 54%. El Departament de Recerca i Universitats encara no ha donat més detalls sobre els resultats. El curs passat, la xifra d’aspirants que van suspendre les proves (un 46%) s’elevava fins al 64% entre els que provenien d’una FP de grau superior, cosa que va fer saltar les alarmes.

El curs passat, després de conèixer-se els resultats de les proves del 2023, el vicedegà de de la Facultat d’Educació de la UB assenyalava que "els resultats demostren que les proves funcionen", i defensava que, a diferència de la selectivitat, la PAP és una prova que filtra sense preparació prèvia els que volen estudiar per a mestre. Els estudiants que arriben a la selectivitat ja han passat un procés de selecció, que és aprovar el batxillerat. "El contingut de la PAP és de formació bàsica. Més o menys de quart d’ESO, però el seu desenvolupament és més obert, més creatiu. No t’ho pots estudiar la setmana abans", defensava llavors el professor de mestres.