Risc creixent
Catalunya avisa 705.000 persones que viuen en zones inundables: «No descartem episodis com els de Grècia»
Protecció Civil reavalua riscos i adverteix que 110.000 d’aquests habitants estan en alt risc i els recomana l’autoprotecció
Un 40% dels municipis catalans, en risc d’inundació
Acció Climàtica augura refugiats climàtics per inundacions a Catalunya
Arriba la tardor i el risc d’inundacions, amb l’arribada de les pluges, augmenta. És en els pròxims mesos quan se solen succeir les activacions del pla Inuncat. El Servei Meteorològic de Catalunya dona per fet que hi haurà episodis de precipitacions intenses, torrencials i difícils de predir. Davant aquesta situació, Protecció Civil ha reavaluat el risc d’inundació fluvial i crida a l’autoprotecció, sobretot a les 705.000 persones que viuen, treballen i es desplacen per zones vermelles.
«Es tracta d’un 9% de la població. Els demanem que siguin conscients de la seva situació i que s’allunyin dels rius, les rieres i els passos subterranis. Ha d’augmentar la cultura de l’autoprotecció», assegura la directora de Protecció Civil, Marta Cassany. Dins d’aquestes 705.000 persones en perill, hi ha 110.000 habitants de Catalunya que viuen en llocs de risc molt elevat.
Notícies relacionadesEn total, la superfície inundable per crescudes de rius és de 1.300 km2. A aquestes zones caldria afegir-hi el risc generat per petits rierols que habitualment estan secs, però que en qualsevol moment poden baixar amb força, i també tot el front marítim, ja que les poblacions costaneres poden patir inundacions pels temporals amb fort onatge.
Exemple de Líbia
La directora del Servei Meteorològic de Catalunya, Sarrai Sarroca, avisa que els episodis de Grècia o Líbia no es poden descartar a Catalunya: «A la tardor és quan s’observen els fenòmens explosius. Són unes pluges localitzades i abundants que no canvien l’estat dels pantans, però que poden causar danys greus en immobles i persones».
previsió meteorològica Embassament Protecció Civil Riu Medi ambient Aigua Pluges Temporals Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) Gestió de l'aigua
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Crítica de llibres ‘Mentideros de la memoria’, de Gonzalo Celorio: retalls de temps
- Aquests són els millors supermercats per comprar pa, segons l’OCU
- Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
