Un esvoranc al casc
Un creuer de 330 metres d’eslora xoca contra un petrolier a causa del fort vent a Palma

Un creuer de 330 metres d’eslora ha xocat contra un petrolier amarrat a Palma. El fort vent ha provocat que s’hagin trencat les amarres del vaixell turístic atracat al port mallorquí, i l’ha desplaçat a l’altre extrem de la dàrsena fins a xocar contra l’altra embarcació, que ha patit un esvoranc al casc, tot i que no s’ha produït cap abocament al mar. Tampoc s’han produït ferits, ha informat l’Autoritat Portuària de les Balears (APB).
El succés s’ha produït a prop de les 11.00 hores, quan el creuer Britannia, un dels més grans del Mediterrani i que estava atracat al moll de Ponent, ha patit la ruptura de les cordes d’amarratge a conseqüència d’una ratxa de vent, quedant al paire fins que ha col·lidit amb el petrolier Castillo de Arteaga, que es trobava atracat al pantalà de granels líquids.
Sis ferits per una vidriera
Notícies relacionadesL’APB ha activat el Pla Interior Marítim (PIM) a nivell 0 com a mesura preventiva. Segons una primera revisió, el mal no compromet la navegació del vaixell. Davant el succés, s’han mobilitzat efectius dels Bombers de Palma, pràctics, amarradors, remolcadors, els consignataris dels vaixells, Capitania Marítima, la Policia Portuària i la Divisió de Seguretat i Protecció de l’APB.
D’altra banda, sis persones, totes elles turistes del creuer, han resultat ferides lleus a conseqüència de la ruptura d’una vidriera a l’Estació Marítima número 1 del port.
Me han mandado este video del temporal de Palma. Increíble, qué barbaridad. Tened cuidado en las islas🙏.
— Nuna 💚 en IG: nunalm (@lannaviv21) 27 de agosto de 2023
Por lo visto el viento y marea han movido un crucero en el Puerto. pic.twitter.com/cIBoCQMXKm
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"