Festa de Catalunya
La Patum de Berga mostra una de les imatges més espectaculars dels últims anys
Avui sí. La plaça de Sant Pere de Berga mostra una de les imatges més espectaculars de sempre en la Patum completa de dijous a la nit. Plena com un ou. Fins i tot en excés, perquè els Turcs i Cavallets, de les primeres comparses que surten a la plaça, han hagut de parar de ballar. No tenien espai.
Ja els havia passat el mateix en la Patum de Lluïment del migdia, quan també havien hagut de parar, però el problema no havia sigut la quantitat de participants perquè la plaça presentava molt bon aspecte però no estava gens plena, sinó que tothom volia ser a primera fila i han fet petit l’espai fins a fer-lo impossible per a l’evolució de la comparsa.
La nit a la plaça de Sant Pere ha començat amb el cant dels Segadors, l’himne de Catalunya, i el desplegament d’una gran estelada en què es demanava tenir «república catalana». Al començar, s’ha sentit «brutal», «pell de gallina» a les dependències municipals, on hi ha polítics, convidats i premsa. La plaça ha format una coral de milers de veus. El cant dels Segadors té aquest pes des del 2014, ja amb el debat del procés sobre la taula.
- Els missatges de Feijóo el dia de la dana deixen en evidència Mazón
- Un poble de Lleó ven més butlletes del Gordo de les que va comprar
- El temporal porta al límit la costa i el cabal dels rius a Girona i BCN
- Dues falsedats flagrants
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
