Proves d’accés a la universitat
El temut examen d’Història obre aquest dijous la segona jornada de la selectivitat 2023

A1-176291373.jpg /
Després d’una primera jornada en general bastant més tranquil·la de l’esperat –excepte per la prova de Física, la que va aixecar més irritació– els gairebé 42.000 alumnes matriculats en la selectivitat 2023 a Catalunya s’enfronten aquest dijous a la segona marató d’exàmens. Al matí serà el torn del d’Història (la tercera prova de la fase general), a primera hora, a les 9, i, després del descans per al dinar, de les optatives de Dibuix Artístic, Llatí i Matemàtiques. Ja a la tarda, a partir de les 15 hores, estan programades també, per pujar nota, les proves de Dibuix Tècnic, Història de l’Art, Història de la Filosofia, Literatura Castellana i Química.
Com en les 14 edicions anteriors, les PAU d’aquest any segueixen amb el mateix format i estan formades per dos blocs. Un correspon a la fase general, que dona la nota mitjana per accedir a la universitat i que consta dels exàmens de Català, Castellà, Llengua Estrangera, Història i una matèria a escollir entre les comunes d’opció.
Per calcular aquesta qualificació es tenen en compte la mitjana de la nota mitjana de batxillerat, que val un 60%, i les notes obtingudes en els exàmens, el valor de les quals és del 40% restant i que comptabilitza sempre que s’hagi arribat a un 4 com a mínim.
Fins a 3 de 22
Notícies relacionadesUna vegada superada la fase general, en l’específica, que és la que permet augmentar, mitjançant ponderacions entre 0,1 i 0,2, la nota per accedir als estudis desitjats fins a arribar a una puntuació de 14, els estudiants podran examinar-se de fins a tres matèries de modalitat entre un total de 22 assignatures.
Els resultats dels exàmens es faran públics per als estudiants el 22 de juny, quan començarà la sol·licitud de revisió que acabarà el 26 de juny i la primera assignació de places universitària serà el 12 de juliol.
- Temor dels ‘botellons’ Obre el bar pròxim als búnquers que alarma el Carmel: «Som un negoci per als veïns, no per als turistes»
- Inspecció tècnica de vehicles La nova ITV ja ha arribat a Espanya: així serà a partir d’ara
- DEP Mor ‘Soc l’Hèctor’, el mític culturista del programa ‘Uno para todas’ als 90
- Opinió L’Espanyol és l’ovella negra de Catalunya
- Erotisme Què és ser sapiosexual: ¿què és el que li agrada?
- Investidura al Congrés Debat d’investidura de Feijóo avui en directe: hora, resultat, rèpliques i votació
- Consells pràctics Fes aquesta prova quan posis gasolina: que no t’enganyin a la gasolinera
- Malaltia infradiagnosticada Quan et falta oxigen mentre dorms: ¿què és l’apnea del son i com es tracta?
- Trucs Ficar els peus en vinagre: l’increïble resultat que cada dia copia més gent
- IRPF L’Agència Tributària llança aquest avís al maig a tots els que tenen vivenda en propietat