Per la Subdelegació del Govern
El TC empara una xilena resident a Barcelona i amb una filla espanyola davant la seva expulsió
Prova el test per aconseguir la nacionalitat espanyola
Més del 70% de sol·licitants aprova l’examen del Cervantes

El Tribunal Constitucional ha concedit l’empara a una dona de nacionalitat xilena que resideix a Espanya de forma continuada des de 1995 i la filla de la qual va néixer al nostre país el 1998, l’expulsió de la qual va acordar la Subdelegació del Govern a Barcelona quan va anar a sol·licitar una autorització de residència temporal com a familiar de ciutadà d’un Estat membre de la Unió Europea, perquè no es trobava al seu país de procedència.
El tribunal entén que la resolució judicial recorreguda en empara va vulnerar el dret de la dona a la tutela judicial efectiva. Una primera sentència del Jutjat Contenciós Administratiu número 2 de Barcelona va revocar les resolucions administratives, però va ser anul·lada per la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC).
Interpretació rigorista
Notícies relacionadesEl Constitucional concedeix l’empara sol·licitada a l’apreciar que la sentència impugnada ha incorregut «en una interpretació rigorista de la normativa aplicable, sense ponderar adequadament les circumstàncies personals i familiars de la recurrent». La Sala Segona de l’alt tribunal considera que «no es va respectar el cànon constitucional de motivació del dret a la tutela judicial efectiva, en un supòsit en el qual estaven en joc, a més del referit dret fonamental, el dret a la intimitat personal i familiar i l’interès constitucional de protecció social, econòmica i jurídica de la família».
La concessió de l’empara comporta la fermesa de la sentència dictada pel Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona, que va declarar nul·les les resolucions dictades per la Subdelegació del Govern a Barcelona i va reconèixer el dret de la recurrent a obtenir l’autorització de residència temporal com a familiar de ciutadà d’un Estat membre de la Unió Europea, cosa que suposa deixar al seu torn sense efecte la sanció d’expulsió del territori espanyol.
- "Posa’t faldilla i et posaré un 7"
- 5.000 milions d’inversió Espanya proposa Mora la Nova per acollir una de les gigafactories europees d’intel·ligència artificial
- Un astre etern Messi esborra la síndrome de l’impostor a l’Inter Miami
- Justícia europea L’opinió de l’Advocat General sobre la retirada de la immunitat europarlamentària a Puigdemont s’ajorna sine die
- Els mals hàbits dels ‘boomers’ desafien el sistema de salut
- EL MERCAT BLANC-I-BLAU L’Espanyol fitxa Kike García, cinquè reforç a cost zero
- ‘overbooking’ a la porteria Ter Stegen s’acosta ara a un perillós dilema
- El primer fitxatge blaugrana "Per fi ha arribat el dia"
- Música urbana Bad Gyal mana el dia inaugural del Share Festival
- POLÈMICA Madrid canvia la llei per donar més control als concerts del Bernabéu