Investigació oberta
El jutge que investiga el suïcidi de les bessones de Sallent ja té tots els informes del cas
La família s’ha traslladat a viure a Sabadell, on la nena que va sobreviure continua ingressada a l’hospital Parc Taulí
La policia descarta que les nenes d’Oviedo caiguessin per accident o per la participació de terceres persones
Els psicòlegs no veuen un ‘efecte crida’ entre el suïcidi de les bessones de Sallent i el cas d’Oviedo
El cas de les menors de Sallent que van saltar des de la finestra de casa seva el febrer passat continua obert per la família, que va perdre una de les nenes mentre l’altra va quedar greument ferida. Actualment s’estan portant a terme els tràmits que han de donar inici a la judicialització del cas perquè es demanin responsabilitats per una tragèdia que va sacsejar el municipi del Bages.
Els Mossos d’Esquadra ja han fet totes les investigacions corresponents i han entregat l’informe al Jutjat d’Instrucció número 5 de Manresa. El jutge també té en el seu poder els set informes diferents que el Departament d’Educació li va entregar sobre el cas.
Fonts judicials han explicat a ‘Regió7’, diari del grup Prensa Ibérica igual que EL PERIÓDICO, que el jutjat d’instrucció de Manresa ja té en el seu poder l’atestat dels Mossos d’Esquadra i que en l’actualitat s’estan portant a terme les diligències prèvies abans d’iniciar el procediment judicial. L’entorn de la família de les menors ha confirmat que el cas anirà a judici.
Els fets van tenir lloc el dimarts 21 de febrer en una vivenda plurifamiliar. Les dues bessones, de 12 anys, es van precipitar per la finestra cap a les tres de la tarda havent deixat abans dues cartes manuscrites en què s’acomiadaven.
Les investigacions ja van apuntar que l’Alana, el nom original de la menor que va morir i que hagi manifestat el seu desig de canviar de gènere i identificar-se com Iván, patia assetjament escolar per part de companys de l’institut Llobregat de Sallent, on les germanes cursaven primer d’ESO. La família va utilitzar el nom d’Iván juntament amb el d’Alana en el funeral, però posteriorment va demanar expressament, en una comunicació pública, que se li digués Alana.
Actualment, la família viu a Sabadell ja que la bessona que va sobreviure continua ingressada a l’hospital Parc Taulí. Segons ha pogut saber ‘Regió7’, el seu estat de salut ha millorat. Els seus pares i el seu germà viuen en un pis cedit per una entitat de Sabadell mentre que l’Ajuntament de Sallent es fa càrrec de les despeses derivades de la vivenda. El germà de les menors està escolaritzat en un centre d’aquest municipi del Vallès Occidental.
Els experts consideren que el bullying no seria l’únic motiu del suïcidi, sinó que es tractaria d’un problema multifactorial. Després del suïcidi de l’Alana, desenes de veïns van sortir al carrer a denunciar la inacció de l’institut. De fet, un mes després va dimitir el director del centre, Josep Maria Olivella, en una decisió consensuada amb el Departament d’Educació.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- La UB porta el cas Flecha a la Fiscalia per coerció sexual
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Fre a l’epidèmia La grip a Catalunya va a la baixa per primera vegada en vuit setmanes
- Balanç del president de la Generalitat El Govern prorroga els pressupostos davant la impossibilitat de començar la negociació dels del 2026
- Pujada l’últim mes Espanya reafirma la seva aposta per la transició al cotxe elèctric amb l’increment del 145,8% dels híbrids endollables l’últim mes
- Por escènica i falta de pràctica Vuit de cada deu universitaris no han rebut formació en comunicació oral, competència laboral bàsica
- A Mallorca El cas de l’Oriol, un adolescent que pateix una malaltia rara que podria revertir-se a partir del 2026
