Una xacra social

Els avisos per assetjament escolar s’han triplicat des del suïcidi de Sallent

Educació ho atribueix a una conscienciació més gran entorn d’aquestes violències: les denúncies procedeixen tant de dins com de fora de les escoles

  • El ‘bullying’ més enllà de Sallent: Educació va tractar 167 casos en el primer trimestre del curs

  • «Li deien gras immigrant»: afloren més casos de ‘bullying’ a l’institut de Sallent

Els avisos per assetjament escolar s’han triplicat des del suïcidi de Sallent

Anna Mas

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Els avisos per assetjament escolar s’han triplicat a Catalunya des del succés de Sallent (Barcelona), en el qual un menor de 12 anys va morir després de llançar-se amb la seva germana bessona des del balcó del seu domicili per presumpte assetjament escolar.

Segons dades de la Conselleria d’Educació, entre el 23 de gener i el 20 de març, la Unitat de Suport a l’Alumnat en Situacions de Violència (USAV) va rebre 241 alertes per casos de violència, de les quals 125 van ser de presumpte assetjament escolar. Fins al 23 de gener, la USAV havia rebut trucades per 127 possibles casos de violència de les quals 46 van ser per assetjament escolar.

Tenint en compte que el suïcidi de Sallent es va produir el 21 de febrer, el succés pot ser un punt d’inflexió que hagi provocat l’augment en el nombre d’alertes per violència i casos a les escoles.

Fonts de la conselleria, que no han concretat les dades d’avisos rebuts durant l’últim mes des del que va passar a Sallent, han atribuït l’augment a una conscienciació més gran del problema de les violències i de l’assetjament en el conjunt de la societat, ja que els avisos procedeixen tant de dins com de fora de les escoles.

Referent de convivència

Les mateixes fonts han afegit que per prevenir i solucionar possibles casos de violència en els centres educatius, a partir del curs 2023-24 vinent, a totes les escoles i instituts hi haurà un referent de convivència.

Notícies relacionades

Es tracta d’una figura que contempla la Llei Orgànica de Protecció a la Infància i a l’Adolescència que es dirà coordinador de convivència i benestar i que formarà part del professorat però estarà més especialitzat per abordar les situacions de violència, han indicat des d’Educació.

El referent de convivència coordinarà les actuacions davant possibles situacions de violència i aglutinarà la prevenció i l’actuació davant aquestes, també amb l’objectiu de contribuir a disminuir les agressions per raó de sexe.