Habilitats tres trens per hora en el tram de Rodalies afectat per l’incendi del quadro de senyalització
El ‘déjà-vu’ dels viatgers de Rodalies
El Govern, davant el caos a l’R2: «Un dia més de vergonya en el servei de Rodalies»

La circulació de trens entre Sant Vicenç de Calders (Tarragona) i Barcelona aquest dimecres cap a les 7.45 hores és de tres trens cada hora, després que es veiés afectada en aquest tram per l’incendi d’un quadro de senyalització de Gavà (Barcelona) dilluns a la nit.
Així, estan habilitats dos combois per hora de la línia R2 sud i un tercer de serveis regionals, i paren a totes les estacions del seu recorregut.
Els trens de l’R11 que circulen entre Portbou (Girona) i Barcelona presten el servei habitual efectuant parada a les estacions compreses entre Granollers Centre (Barcelona) i la capital catalana, per la qual cosa es manté la freqüència de l’R2 nord en aquest tram.
D’altra banda, una avaria ja solucionada entre Sitges i el Garraf (Barcelona) ha provocat retards de 15 minuts, que s’han afegit a les alteracions de la circulació derivades de l’incendi del quadro de senyalització.
Més busos
A partir d’aquest dimecres la Generalitat preveu reforçar el servei de bus entre els municipis barcelonins de Vilanova i la Geltrú, Sitges i Barcelona per «oferir una alternativa» als usuaris després de l’avaria a l’estació de Gavà (Barcelona) d’aquest dilluns, que provoca que només circulin dos trens per sentit i hora en la línia R2 de Rodalies.
Segons informa aquest dimarts el Govern en un comunicat, la Conselleria ha obert un expedient informatiu a Renfe per conèixer l’operativa i serveis alternatius que s’estan oferint.
També ha demanat per carta a Adif la informació i previsió de resolució de l’avaria, que el secretari general d’Infraestructures del Govern, Xavier Flores, ha apuntat aquest dimarts en declaracions a la premsa que preveu que trigarà unes tres setmanes.
El reforç amb busos començarà aquest dimecres a les 06.30 amb tres vehicles addicionals des de Vilanova i la Geltrú, passant per Sitges, i fins a Barcelona, i es mantindrà fins que se solucioni l’afectació.
S’activarà el mateix dispositiu des de les 16.00 per cobrir els retorns de migdia i tarda, i s’activaran a demanda quan es detecti falta de capacitat de les línies de bus exprés entre aquests municipis.
El Govern ha assegurat que aquest reforç «es facturarà a Renfe, ja que és l’operadora responsable d’oferir el servei alternatiu en cas d’avaria».
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Judici a l’Audiència de Barcelona La ‘manada de Castelldefels’ reconeix la violació de tres noies i aconsegueixen una important rebaixa de la condemna
- EUROVISIÓ RTVE aprova retirar Espanya d’Eurovisió si hi participa Israel
- Cambra catalana Wagensberg renuncia a l’acta de diputat d’ERC al Parlament
- Benestar ¿Prefereixes quedar-te a casa abans que sortir amb amics? Això diu la psicologia sobre tu
- Cas Koldo Anticorrupció desmunta els arguments de Cerdán per demanar la seva llibertat: «L’aforament no implica mirar cap a un altre costat»