Al marge de l’Església
La processó de la Confraria 15 +1 de l’Hospitalet reuneix centenars de persones
La tradició es remunta als anys 70, quan una parròquia va vetar un grup d’andalusos
La processó de l’associació cultural andalusa Confraria 15 +1 de l’Hospitalet ha reunit centenars de persones als carrers aquest divendres de Setmana Santa. De caràcter laic, la confraria ha tret els seus dos passos, Jesús de Natzaret i la Mare de Déu, a la plaça de la Bòbila de Can Vidalet, plena de veïns que han seguit la comitiva, d’uns 400 participants. És una de les grans processons que se celebren a Catalunya per Setmana Santa i que s’organitza al marge de l’Església.
L’alcaldessa de l’Hospitalet, Núria Marín, i diversos representants institucionals han sortit al carrer. Entre el públic hi havia gent gran, però també joves i fins i tot nens. Alguns participants s’han emocionat durant la processó mentre que d’altres, des de les terrasses de bars i cafeteries, la miraven amb indiferència.
Notícies relacionadesDesprés de la processó del matí, a les 20.30 hores la Confraria tornarà a sortir al carrer amb el pas del Crist de l’Expiració. Demà també hi haurà celebracions mentre que diumenge s’acabarà la setmana de processons amb el pas de Jesús ressuscitat i la Mare de Déu del Remei.
Les processons de la Confraria 15 +1 es remunten als anys 70 del segle passat, quan un grup d’andalusos van voler celebrar aquesta tradició a l’Hospitalet però van topar amb l’oposició d’una parròquia de la zona, que es va negar a reconèixer-los. Per això les van acabar organitzant al marge de l’Església. De fet, es considera una confraria laica.
- Cap d’Any Unes 115.000 persones reben l’any 2026 a l’avinguda Maria Cristina de Barcelona
- Incendi mortal Així és Crans-Montana, l’exclusiva estació alpina sacsejada per la tragèdia de Cap d’Any
- Assentament Suport a Albiol pel desallotjament de Badalona
- Resum de l’any cultural Els millors llibres del 2025
- La fam com a arma de guerra
- Incendi mortal Així és Crans-Montana, l’exclusiva estació alpina sacsejada per la tragèdia de Cap d’Any
- Entrevista Pedro A. Martínez, professor: «Aprendre matemàtiques amb manga pot fer-ho des d’un nen de 10 anys fins a una persona de 70»
- Nova controvèrsia Els conductors rebutgen l’obligatorietat de la balisa V16 i en qüestionen l’ús: «Són millors els triangles»
- Tradició musical Nézet-Séguin firma un Concert de Cap d’Any brillant i enèrgic
- FUTBOL Els comptes del Barça i el Reial Madrid, a examen: mateixa despesa en sous, un deute incomparable
