Meteorologia
Roberto Brasero ho avança: canvi brusc del temps per Setmana Santa
La tornada del fred no permetrà que guardem els abrics

Amb les vacances de Setmana Santa il·lusionant milers d’espanyols que podran aprofitar per prendre’s un descans la informació sobre el temps que farà en aquells dies es torna capital. Venim d’una primavera primerenca però experts en la matèria, com Roberto Brasero, ja alerten del canvi brusc que s’acosta per a aquest mateix cap de setmana. L’arribada de vent de component nord portarà fred, una cosa que es notarà sobretot a les comunitats del nord del país, i s’arribaran a registrar nevades a les muntanyes del Sistema Ibèric i el Pirineu en cotes a partir dels 1.000 metres.
Així doncs, l’inici de la Setmana Santa serà fred, amb pluges a l’extrem i temperatures més suaus que les d’aquests dies a la resta d’Espanya.
Passat el cap de setmana, entre dimarts i dijous, el més probable és un escenari estable i sense precipitacions, mentre que per als dies més assenyalats d’aquestes dates –Dijous i Divendres Sant, Dissabte de Glòria i Diumenge de Resurrecció– encara no hi ha una predicció clara.
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- Canvis al litoral de la ciutat El Reial Club Marítim es traslladarà amb el World Trade Center el 2028
- L’entrada d’una massa d’aire fred posa en alerta Catalunya
- Societat Tarragona instal·larà sensors per quantificar el flux de turistes i detectar possibles inundacions
- Festa Major La traductora i actriu Viviana de Salvador serà la pregonera de les Festes de Santa Tecla 2025 de Tarragona
- Batalla política entre les flames La directora de Protecció Civil es regira contra el PP per dir-li «piròmana»: «Aquells que no aporten que s’apartin»
- Espanya, en flames Els incendis baixen a 18, però vuit continuen amb flames molt virulentes
- Pagesia Els pagesos del Camp de Tarragona arrenquen els avellaners morts per la sequera i busquen conreus alternatius més resistents