Incendis forestals

La titànica tasca dels bombers evita que l’incendi de Castelló entri en paratges protegits

Un enorme dispositiu aeri i terrestre treballa des del primer moment en l’extinció d’un incendi que ha obligat a evacuar diversos municipis

1
Es llegeix en minuts

L’incendi forestal declarat a Vilanova de la Reina arrasa la comarca de l’Alt Millars, a la província de Castelló, des de primera hora de la tarda de dijous. Un enorme dispositiu aeri i terrestre treballa des del primer moment en l’extinció d’aquest incendi que ha obligat a evacuar diversos municipis per la proximitat de les flames i la virulència del foc.

Primer balanç de dimarts

El director del Centre de Comandament Avançat, a Barraques, ha informat a primera hora d’aquest dimarts dels treballs realitzats durant ahir a la nit per minimitzar l’avenç del foc en l’incendi forestal de l’Alt Millars, amb especial atenció a les zones de Montant, que s’està supervisant amb un dron de l’UME, i de Montanejos, «on els bombers han estat treballant tota el nit amb línies de manguera», ha indicat el Secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José María Ángel.

Un altre punt crític es troba al sector de La Font de la Reina, on els efectius que treballen en l’extinció també han realitzat maniobres per defensar el flanc, que presenta zones de difícil accés de mitjans terrestres.

El PMA informa que per a la jornada d’avui no té previst desescalar recursos: es manté el desplegament terrestre (més de 500 efectius) i es preveu l’entrada de 23 mitjans aeris.

Notícies relacionades

La meteorologia ha sigut favorable i està ajudant l’execució de les maniobres dels operatius terrestres.

Les dades

Municipis desallotjats:

  • La Font de la Reina

  • La Pobla d'Arenós

  • Montanejos

  • Montant

  • Aranyel

  • Figueres

  • Pavies

  • Torralba

  • Vilanova de la Reina

Pedanies desallotjades:

  • Los Calpes (la Pobla d’Arenós)

  • Los Cantos (la Pobla d’Arenós)

  • La Monzona (la Pobla d’Arenós)

  • L’Alqueria (Montanejos)

  • L’Artejuela (Aranyel)

Fins al moment s’han cremat unes 4.300 hectàrees en un perímetre de 50 quilòmetres. La dada positiva és que, de moment, l’incendi de l’Alt Millars no afecta cap paratge natural protegit.