La xacra de la violència de gènere
Irene Montero adverteix que «no hi ha varetes màgiques» contra la violència masclista
La ministra d’Igualtat, Irene Montero, ha reconegut aquest dimecres la seva «absoluta preocupació» pel repunt de crims masclistes i ha valorat la proposta d’Interior d’alertar les dones que conviuen amb agressors reincidents, tot i que ha advertit que en la lluita contra la violència de gènere «no hi ha varetes màgiques».
En una entrevista a la cadena SER recollida per Efe, Montero ha assegurat que, mentre hi hagi un sol assassinat, «hem d’estar alerta per detectar els errors i les necessitats de millora», i ha apostat per la coordinació i la formació de tots els professionals que estiguin en contacte amb les víctimes, no només a l’àmbit policial i judicial, sinó també al sanitari, a l’educatiu i als serveis socials.
Quan se li ha preguntat per la proposta en la qual treballa el Ministeri de l’Interior per poder avisar les dones que conviuen amb agressors reincidents, Montero ha assegurat que defensarà qualsevol mesura encaminada a protegir les víctimes. «Estem d’acord amb Interior a posar el focus en els agressors... Darrere de cada dona assassinada, hi ha un maltractador», ha apuntat.
Notícies relacionadesLa ministra creu que s’ha de concretar aquesta mesura i veure «com es desenvolupa», però ha advertit que «no hi ha varetes màgiques». «No hi ha una sola mesura que eviti tots els assassinats, perquè la violència masclista és estructural i no posarem fi a la violència fins que no destruïm el masclisme», ha dit.
Mentrestant, ha apostat per incrementar els recursos, mitjans, dispositius i protocols i per fomentar la coordinació i la formació en àmbits com el sanitari, l’educatiu o als serveis socials, que sovint són les portes d’entrada al sistema de les dones víctimes de violència.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols