La xacra de la violència de gènere
Irene Montero adverteix que «no hi ha varetes màgiques» contra la violència masclista
La ministra d’Igualtat, Irene Montero, ha reconegut aquest dimecres la seva «absoluta preocupació» pel repunt de crims masclistes i ha valorat la proposta d’Interior d’alertar les dones que conviuen amb agressors reincidents, tot i que ha advertit que en la lluita contra la violència de gènere «no hi ha varetes màgiques».
En una entrevista a la cadena SER recollida per Efe, Montero ha assegurat que, mentre hi hagi un sol assassinat, «hem d’estar alerta per detectar els errors i les necessitats de millora», i ha apostat per la coordinació i la formació de tots els professionals que estiguin en contacte amb les víctimes, no només a l’àmbit policial i judicial, sinó també al sanitari, a l’educatiu i als serveis socials.
Quan se li ha preguntat per la proposta en la qual treballa el Ministeri de l’Interior per poder avisar les dones que conviuen amb agressors reincidents, Montero ha assegurat que defensarà qualsevol mesura encaminada a protegir les víctimes. «Estem d’acord amb Interior a posar el focus en els agressors... Darrere de cada dona assassinada, hi ha un maltractador», ha apuntat.
Notícies relacionadesLa ministra creu que s’ha de concretar aquesta mesura i veure «com es desenvolupa», però ha advertit que «no hi ha varetes màgiques». «No hi ha una sola mesura que eviti tots els assassinats, perquè la violència masclista és estructural i no posarem fi a la violència fins que no destruïm el masclisme», ha dit.
Mentrestant, ha apostat per incrementar els recursos, mitjans, dispositius i protocols i per fomentar la coordinació i la formació en àmbits com el sanitari, l’educatiu o als serveis socials, que sovint són les portes d’entrada al sistema de les dones víctimes de violència.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- EL PARTIT DEL CIUTAT DE VALÈNCIA Els genis decideixen quan ser-ho
- Els herois que han combatut contra el monstre
- Oci estival Els ‘beach clubs’ arrelen a BCN
- Muntatges financers De Vigo a Olot: el rastre d’Eusebio Novas
- Famosos El youtuber Jordi Wild (40 anys) ho té clar sobre el català: «El castellà ja ha guanyat»
- Acord del Govern espanyol amb Catalunya El PP defineix la quitació del deute del FLA com «una altra amnistia comptable» als independentistes
- Guerra a l’est d’Europa La pau de Trump a Ucraïna fa aigües
- Badalona Albiol denuncia la falta d’infraestructures que ha obligat a tancar les platges de Badalona: «En 11 anys no s’ha construït res»
- Realitat invisibilitzada Catalunya detecta un augment d’homes víctimes de matrimonis forçats