Segon premi
La sort somriu per segona vegada a l’administració madrilenya El Elefante Blanco
El local, que ja va donar el Gordo de Nadal i un cinquè, ven ara 10 dècims del 72289

Tots els reportatges sobre la loteria nadalenca comencen igual, amb el loter que explica a la premsa que tenia un pressentiment, que intuïa des de primera hora del matí que aquest any la seva administració repartia alegria i, sobretot, diners a la seva clientela. La Magalí, treballadora des de fa cinc anys a El Elefante Blanco, ubicada al cor de Madrid, al carrer de l’Arenal, s’ha aixecat aquest matí i ha pensat: «El Gordo, no. Però sí que donarem un segon o un tercer». La Magalí no volia donar el màxim premi de la Loteria del Nen perquè –confessa– «dona molta feina». «Ve tothom, però tothom, a comprar dècims. És un enrenou de persones», explica amb un somriure.
Al final, El Elefante Blanco ha somrigut als seus clients amb 10 dècims del segon premi, el 72289. En total, 750.000 euros repartits a l’administració madrilenya, bàsicament, entre turistes. Ubicada a escassos metres de la Puerta del Sol i el Teatro Real, el carrer de l’Arenal, per a vianants, forma part del cor turístic de la ciutat. És molt a prop de Doña Manolita, l’administració més famosa d’Espanya, que, aquest cop, s’ha quedat sense fortuna.
Si el primer premi es va vendre de manera integra en una localitat, l’Escala (Girona), el segon va travessar totes les comunitats, des d’Andalusia fins a Euskadi i Galícia passant per Catalunya.
Aquest matí, la Magalí i el seu company, el Samuel, que fa dos anys que treballa de loter, han apujat la persiana d’El Elefante Blanco a primera hora. Com sempre. Malgrat ser festiu, ells mai tanquen. Madrid, en general, és una ciutat que no tanca mai. I, més, al centre. Escoltant el sorteig a la ràdio, s’han emocionat al veure que formaven part de les desenes i desenes d’administracions que havien venut el 72289, el segon premi més important de la Loteria del Nen. La Magalí i el Samuel saben el que significa ser repartidors d’alegria. Al sorteig de Nadal (el 22 de desembre), van vendre part del Gordo i un cinquè premi. «Estem acostumats a donar premis. Forma part de l’ADN de la casa. Tenim una feina molt bonica», somriu el Samuel.
Mentre esperaven que l’Organisme de Loteries i Apostes de l’Estat portés fins a la cèntrica administració les samarretes amb el número premiat i la frase «venut aquí», la Magalí i el Samuel han convidat tots els transeünts a un petit aperitiu: una patates fregides, unes galetes de xocolata i l’habitual cava. «És una festa», comentaven mentre posaven per a la premsa amb la figura de plàstic de l’elefant (més aviat blau) que representa el local. Cap dels dos té dècims premiats. Almenys, no ho confessen. Però saber que has fet feliç molta gent et posa un somriure a la cara.
Més trista estava la Lina, dependenta de la cafeteria al costat de l’administració. Veneçolana de 23 anys, confessa que encara no entén gaire bé els sortejos nadalencs d’Espanya, ni el del 22 ni el del 6 de gener. «M’ho ha explicat una companya i crec que ja ho he entès. L’any que ve en compro. Veig que li toca a molta gent», somriu mentre prepara els esmorzars dels clients.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se