Transport públic
Renfe retira l’abonament gratuït a més de 70 viatgers per un ús irregular
La companyia vol evitar la picaresca d’aquells usuaris que reserven plaça en trens de mitjana distància i després no hi viatgen
Renfe ha retirat l’abonament gratuït a més de 70 clients pel seu ús irregular en el marc de les noves condicions d’utilització dels títols recurrents dels serveis de Mitjana Distància Convencional. L’objectiu de les mesures que es van començar a implantar el 7 de desembre passat és evitar la incorrecta utilització d’aquests títols, en especial els comportaments de determinats usuaris que reserven plaça als trens i després no hi viatgen, ha informat aquest divendres Renfe en un comunicat.
Quan es detecti que un viatger, durant el període d’ús i validesa de l’abonament, almenys en tres ocasions no hagi cancel·lat amb una antelació mínima de dues hores el viatge formalitzat i no l’hagi realitzat, s’anul·larà l’abonament, es confiscarà la fiança de 20 euros i no se n’expedirà un de nou fins transcorreguts 30 dies d’aquesta anul·lació, d’acord amb la font.
El 14 de desembre passat, Renfe va començar a avisar els usuaris de 75.000 abonaments per haver fet un ús irregular dels seus títols recurrents (un 3% dels més de 2,3 milions adquirits). Prèviament a la retirada de l’abonament, Renfe avisa els titulars que no han viatjat sense anul·lar la reserva amb l’antelació requerida i, a la tercera vegada que s’incorri en ús indegut, es procedeix a sancionar.
Tot i així, s’estableix un termini transitori de set dies en què s’informa el viatger de l’incompliment sense que aquest suposi l’aplicació de la mesura.
L’ús indegut d’aquests abonaments genera un perjudici a la resta dels ciutadans, fet que limita la seva mobilitat i desvirtua l’efectivitat d’aquests títols, l’objectiu dels quals és incentivar la demanda del transport públic i contribuir a reduir les emissions de CO2, segons Renfe.
A més, entre les noves condicions d’ús d’aquests títols, es limita a quatre viatges diaris d’anada o tornada el nombre màxim de trajectes que es permet formalitzar per abonament, i s’impossibilita dos viatges en el mateix sentit fins que transcorri el triple del temps de viatge programat.
- Recerca activada Una mare i un nadó de 23 mesos, desapareguts a Barcelona: «Fa vuit dies que no parlo amb ells»
- Conflicte en el sistema educatiu Arrenquen tres dies clau de negociació per evitar una nova vaga a l’escola catalana la setmana del 16 de març
- Els comptes del 2026 Junqueras recomana a Illa que no avanci les eleccions i l’adverteix sobre els pressupostos: «No escali conflictes que no pot guanyar»
- Eleccions al FC Barcelona Una enquesta de l’oposició a Laporta xifra en un 28% els socis indecisos i posa en valor una possible unió
- Josep Antoni Ramos-Quiroga, psiquiatre: “Hem classificat els trastorns mentals per símptomes perquè no teníem cap altra eina”
