Educació
¿Qui són els 3.500 nous docents que s’incorporaran aquest gener?
Les escoles de primària han demanat mestres generalistes i pedagogs, i els instituts, especialistes d’anglès.
Dos de cada tres nous professors ja treballaven al centre i se’ls ha ampliat l’horari o se’ls ha allargat el contracte.

A1-160936550.JPG /
Les especialitats docents més sol·licitades per incorporar-se a partir del gener amb l’entrada de 3.566 professionals per aplicar la reducció d’una hora lectiva als docents pactada al setembre amb els sindicats són mestres generalistes de primària i pedagogs terapèutics a primària, i especialistes d’anglès a secundària.
En concret, segons dades del departament, a l’educació primària s’han demanat 646 mestres de l’especialitat de primària, 267 de pedagogia terapèutica i 180 d’anglès. A l’ESO, en canvi, la majoria de centres han optat per professorat d’anglès (241), seguits dels d’orientació educativa (194), ciències socials (185) i tecnologia (151).
Notícies relacionadesDos de cada tres nomenaments (67%) d’aquests 3.566 s’han produït entre professionals que ja estaven als centres i que ara completaran la seva jornada o allargaran una substitució.
El conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, va destacar aquest dimecres que la incorporació d’aquests docents permetrà «incrementar la coordinació i el temps dedicat al debat pedagògic dins de cada centre». Va afegir que el fet que s’hagin demanat especialistes en pedagogia terapèutica i orientadors «demostra la voluntat de millorar l’escola inclusiva».
Educació Mestres i professors Educació secundària Educació primària Educació a Catalunya Col·legi
- Antic institut B-9 Albiol seguirà endavant amb el desallotjament del gran assentament de Badalona amb tuberculosi, ja que els casos «no són contagiosos»
- Violència política als EUA Detingut el presumpte assassí de Charlie Kirk, un jove de 22 anys de Utah
- Innovació residencial Així és la casa de dues plantes d’Amazon: una llar amb tot inclòs i per menys de 25.000 euros
- Assetjament escolar "A 5è de Primària el nostre fill ens va dir que volia tirar-se a la carretera perquè no volia tornar a l'escola"
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Estudi de l’Institut de Salut Carlos III El soroll és el contaminant que més afecta els nens: els experts apressen a limitar el trànsit al voltant de les escoles
- ACTUALITAT BLAUGRANA Tractament conservador per al genoll de Gavi, de moment
- Violència política als EUA Detingut el presumpte assassí de Charlie Kirk, un jove de 22 anys de Utah
- Trànsit aeri Barcelona-el Prat firma el millor estiu de la seva història amb més de 16,5 milions de passatgers entre el juny i l’agost