El xoc de trens a Montcada i Reixac s’hauria evitat amb la nova norma de senyals ferroviaris
El Govern guarda al calaix un document sobre la normativa de senyalització per a zones com la que va registrar el xoc

Una normativa sobre senyals ferroviaris que està en un calaix del Ministeri de Transports des de fa un any podria incloure una de les claus que podrien haver evitat el xoc de dos trens a l’estació de Montcada i Reixac-Manresa.
Un document al qual ha tingut accés l’emissora RAC-1 recull la proposta de modificar el reglament i i de plantejar canvis en la senyalització que podrien afectar casos com el del sinistre de dimecres. Amb aquesta nova normativa, el conductor hauria d’haver frenat amb el semàfor en vermell i hauria d’haver contactat amb el control central abans d’arribar a l’estació.
Fonts de Renfe citades per RAC-1 afirmen que el document, de l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària, dependent de Transports, hauria d’haver entrat en vigor fa temps.
En el cas de Montcada, d’acord amb aquesta nova normativa, la senyalització hauria obligat el maquinista a aturar-se almenys tres minuts i establir contacte amb el control de trànsit abans de reprendre la marxa. El tren, recorden les fonts, circulava per un punt amb molt mala visibilitat.
En aquest tram, el límit de velocitat és de 40 quilòmetres per hora. Tot apunta que el tren circulava a menys velocitat, però la falta de visibilitat impedeix que cap maquinista pugui frenar a temps.
L’ERTMS
Notícies relacionadesLa Generalitat, que ha obert un expedient informatiu a Renfe després de la col·lisió, assegura que un altre dels aspectes que podria haver evitat el sinistre és la posada en servei del sistema de gestió del trànsit ferroviari ERTMS nivell 2. «En els últims 10 anys, la R-4 ha registrat 6 accidents greus», han indicat fonts de la Conselleria de Territori, que han afegit que «un dels incompliments del Pla de Rodalies 2008-2015 va ser la posada en servei del sistema de gestió del trànsit ferroviari ERTMS nivell 2».
Es tracta d’«un sistema que geolocalitza els trens i millora la seguretat ferroviària» i que «encara no està incorporat a l’R-4».
- "Tiren per terra tot el nostre esforç"
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Seguretat Social L’edat real de jubilació dels assalariats supera per primera vegada els 65 anys
- CONGRÉS Els socis salven Sánchez de comparèixer
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Científics desmenteixen el mite dels 10.000 passos al dia: aquest és el número real
- Obituari Adéu a Eusebio Poncela, l'actor al límit d''Arrebato' i 'La llei del desig'
- Els comptes del 2026 ERC i Comuns amenacen d’endarrerir la negociació dels pressupostos d’Illa
- ÒBIT Mor l’actor Eusebio Poncela als 79 anys
- Polèmica als EUA Els pares d’un adolescent que es va suïcidar després de parlar amb ChatGPT denuncien OpenAI i Sam Altman