Oferta pendent
Barcelona no té oci nocturn per a menors perquè la gestió és complexa i poc rendible
Els empresaris desatenen la creixent demanda de sessions per als més joves, malgrat que la patronal creu que evitaria els ‘botellons’
Els locals han de controlar que els joves de 16 i 17 anys no consumeixin alcohol
A1-156327795.jpg /
Sortir de festa amb 16 o 17 anys pot resultar molt frustrant a Barcelona. La minvant oferta de discoteques a la ciutat, després de dues dècades de continus tancaments, fa que per als empresaris del sector aquest segment de potencials noctàmbuls sigui poc atractiu. D’una banda és poc rendible i, a més, la seva gestió és complicada, perquè cal controlar que no consumeixin alcohol, una cosa que no és fàcil, expliquen diversos empresaris de la nit consultats.
La capital catalana –al contrari que Madrid– és un territori on les sortides a la discoteca es concentren molt en divendres i dissabte i els dijous són minoritaris. Per no parlar de la caiguda del consum d’alcohol des de la crisi. D’aquesta manera, els empresaris necessiten facturar el màxim en les seves dues grans nits de treball. Els menors només poden prendre refrescos i tampoc tenen un gran pressupost, així que els números no juguen al seu favor. Sobretot tenint en compte que es barregen amb majors d’edat i que poden acabar consumint alcohol amb un mínim de picaresca.
Polsera i vigilància
Els establiments que realitzen aquestes sessions per a públic a partir de 16 anys ho anuncien a l’entrada amb un cartell i exigeixen presentar el DNI. Als menors se’ls posa una polsera de color que implica que no és possible consumir alcohol. Els empresaris han comprovat, a més, que quan realitzen aquestes convocatòries a Barcelona, el públic de vint-i-pocs anys sol desaparèixer perquè no els interessa ajuntar-se amb «nens», de manera que es perd una part de la clientela.La gran paradoxa és que aquesta demanda s’ha multiplicat des de la pandèmia perquè hi ha una generació que ha retardat el seu descobriment de l’oci nocturn i ara està àvida d’experiències. Els locals que programen aquesta oferta amb freqüència venen totes les entrades del cap de setmana el dilluns anterior. Alguns pares han arribat a protestar per això.
Notícies relacionadesLa patronal de l’oci Fecalon explica que ha realitzat diverses crides als seus associats perquè, malgrat tot, implantin aquestes ofertes com a eina per frenar el ‘botellon’ o les festes alternatives «que queden sense control». Segons avancen a aquest diari, a partir de gener és possible que un o dos locals s’animin a fer-ho. Fins ara, només Legend té sessions a la ciutat, davant municipis com Mataró i Sant Cugat, que disposen d’una oferta més àmplia i regular.
També s’han extingit a Barcelona les sessions de tarda (fins a les 22 hores) per a menors de 14 a 17 anys que contempla el catàleg de la Generalitat, com «discoteques de joventut». Els motius són similars i la responsabilitat de controlar el que passa dins dels locals no compensa els operadors.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- El sector agrari nord-americà, en ruïnes
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Riscos a la Franja La mort continua present a Gaza malgrat la treva: atacs israelians, tones d’explosius sense detonar i fam
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Entrevista Francesc-Marc Álvaro (ERC): «Vox ha rehabilitat la figura de Franco»
- Aquests són els pobles als que has d'anar una vegada a la vida
- Magnat de Silicon Valley Larry Ellison, l’oracle de Trump i «amo de tot» que somia controlar TikTok i els mitjans dels EUA
