Protesta per les tímides mesures

Contracimera climàtica aquest dissabte a Barcelona: «La COP és un fracàs»

  • Sants acull a partir de les 12.00 unes jornades contra la «falta d’ambició» dels governants davant l’escalfament global

Contracimera climàtica aquest dissabte a Barcelona: «La COP és un fracàs»

DPA/Gehad Hamdy

1
Es llegeix en minuts
Juan Ruiz Sierra
Juan Ruiz Sierra

Periodista

ver +

El balneari egipci de Sharm al-Sheikh acollirà aquest dissabte diversos tallers sobre escalfament global, dins de la cimera del clima de les Nacions Unides (COP27). Mentrestant, a més de 3.000 quilòmetres, al barri barceloní de Sants, uns 100 activistes es reuniran per mostrar el seu rebuig del que allà s’està discutint. «La COP és un fracàs», assenyalen els organitzadors d’aquesta contracimera. 

Coincidint amb una mobilització en tot el planeta durant aquella jornada per reclamar mesures dràstiques contra el canvi climàtic, els convocants (la Xarxa de Moviments per la Justícia Climàtica, la Xarxa de l’Economia Solidària i la Xarxa per la Sobirania Energètica, entre d’altres) debatran un «pla de xoc» davant la «crisi ecosocial» i denunciaran que «la falta d’ambició dels governs està condemnant el planeta a un escalfament global molt superior als dos graus». 

L’objectiu, continuen, és «tornar als carrers per exigir accions reals per assolir la justícia climàtica i energètica, així com avançar cap a la transició ecològica amb justícia social i democràcia econòmica». 

El paper de les multinacionals

Els convocants assenyalen que no realitzaran accions de protestes com les que han donat la volta al món en les últimes setmanes: del llançament de pastís a l’estàtua de cera de Carles III a Londres a la sopa llançada a un quadro de Vincent Van Gogh, passant per l’ús de cola per adherir-se a les ‘Majas’ de Francisco de Goya al Museu del Prado. Es tracta, expliquen, d’unir diferents col·lectius que treballen en l’àmbit de la pobresa, l’antiracisme, el feminisme, l’alimentació o els drets laborals, per denunciar la inacció davant el canvi climàtic. 

Notícies relacionades

«Per a les empreses, beneficis caiguts del cel; per a nosaltres, pobresa energètica i pèrdues de poder adquisitiu», conclouen els activistes, que també denuncien el ‘greenwashing’ o rentat de cara de les grans multinacionals que «contaminen» i el mateix temps «patrocinen» la COP27 i «pressionen» els governs per evitar que s’aprovin normes estrictes: «Se’ns pixen a sobre i diuen que plou».